|
| Hvad havnen havde gemt ~ Safre | |
| | |
Forfatter | Besked |
---|
Gæst Gæst
| Emne: Hvad havnen havde gemt ~ Safre Fre Maj 04, 2012 5:52 am | |
| Tid. 22.46 Vejr.Tørt, lunt og stjerner der funkler som smykker på himlen. Sted. Havne kajen. Omgivelser. Få mennesker, både,containere....the usual stuff.
Lygtepælene kastede et blødt lys ned på kajen og dens få gæster.Næsten gult var lyset og egenlig gav det et stemning der var...hyggelig. Den unge kvinde , så sig omkring med nysgerrige øjne der tog det hele ind. Hun var ny i byen, ganske ny og det havde vist sig mere vanskeligt at falde til ,end hun havde antaget. Måske havde hun været naiv? At miste hele ens fodfæste, at miste sine forældre på en enkelt nat...og uden at kunne huske selve omstændighederne, det var jo noget tung baggage at slæbe rundt på. Så....det var måske helt naturligt , at det var svært at slappe af. Særligt når mørket faldt på.Så indfandt uroen sig. Og netop grundet denne uro, kunne Millicent Cooper findes langs havne kajen,denne aften, iforsøg på at mane den uvelkommende uro væk. Hun gik i egne tanker ...var nok langt væk, men ikke længere end hun kunne nyde, huskede at sætte pris på den smukke stjerne himmel og det glans månen kastede over vandet. Millicent trak sin gråmeleret strik cardigan lidt tættere om sig. Godt nok var vejret lunt,men hendes brune kjole og tilsvarende sko , gav ikke meget varme. Måske skulle hun bare sidde lidt ned, bare 10 minutter...og så finde hjem ad, tænkte hun og kastede den lange rykke fletning der hang ned over hende skulder, tilbage ned af ryggen. Hun satte kurs mod den nærmeste bænk. |
| | | Gæst Gæst
| Emne: Sv: Hvad havnen havde gemt ~ Safre Fre Maj 04, 2012 6:11 am | |
| På bænken sad Safre. Hun kigede op om stjernehimlen, hun havde et stort klar-grønt halstorklæde om halsen og skuldernede. Hendes sorte filt-jakke gik hende til knæene. Hendes sorte knæstøvler skinnede svagt. Safre var sad og så på stjernerne som var hun hypnotiseret imens hun tog noter på sin lille notesblok. |
| | | Gæst Gæst
| Emne: Sv: Hvad havnen havde gemt ~ Safre Fre Maj 04, 2012 7:49 am | |
| Fra afstand kunne hunnane skikkelsen der sad på bænken. Drt var tydeligt at det var en pige. Selv om Millicent ikke ligefrem var lydløs, var der ingen reaktion at se fra pigen. hun sad bom stille og , var tilsyneladende beskæftiget med at tælle stjernevrimlen på himlen, eller noget i den dur. Da Millie var helt hende ved bænken, rømmede hun sig...ligesom for atlade pigen vide at hun ikke længere begåfandt sig alene , og derpå tog Millicent selv plads på bænken. " Godaften....." sagde hun med et skævt lille smil dinglende i mundvigen.." smuk himmel" afrundede hun og så lidt nysgerrigt på pigen, der så ung ud.Men mørket kunne snyde og det var svært at bedømme folks alder. |
| | | Gæst Gæst
| Emne: Sv: Hvad havnen havde gemt ~ Safre Fre Maj 04, 2012 7:32 pm | |
| Safre havde godt hørt Millicent nærme sig, hun smilede stort da Millicent satte sig ved siden af. Hendes blik var stadig fast rettet mod himlen. "Godaften frøken, ja himlen er ufattelig smuk i nat. Så klar og den perfekte mulighed for at læse stjerner." |
| | | Gæst Gæst
| Emne: Sv: Hvad havnen havde gemt ~ Safre Man Maj 07, 2012 4:07 am | |
| At læse stjerner? Ja ...tænk hvis man kunne finde svar på livets store store spørgsmål der , hvor dejligt ville det lige være. Men Millicent troede ikke op astrologi og dets lige, desværre.Hendes hjerne var mere logisk end alternativ arbejdende hvilke hun til tider var ked af. Det ligesom frarøvede hendes liv lidt glimmer og eventyr ,mente hun. " Jeg ved ikke om stjerne kan fortælle os noget ligefrem, men de er smukke nok til at få mig til at drømme om...ting* svarede hun pigen, og smilede svagt. |
| | | Gæst Gæst
| Emne: Sv: Hvad havnen havde gemt ~ Safre Man Maj 07, 2012 4:19 am | |
| Safre smilde venligt. "fortæl hvad drømmer du når du ser på stjernerne?" * inertsandt drømme, hvad mon kvinden kan se i stjernerne?" |
| | | Gæst Gæst
| Emne: Sv: Hvad havnen havde gemt ~ Safre Man Maj 07, 2012 5:23 am | |
| Millicent kiggede lidt overrasket over det spørgsmål hun fik serveret. " Hvad jeg drømmer?" hun rettede blikket mod himlen og dens stjerne flok, idet hun satte sig bedre tilrette på bænken. " gods,guld og rigdom er jeg ligeglad med, men....en at elske ,en at give min kærlighed til ...en at tage både opture og nedture sammen med....en der altid vil stille op for mig, ikke udleverer mig og have tillid til mig.En familie.Det er hvad jeg...drømmer om" fortalte hun henført. " Men...det er blot en drøm,den slags kærlighed findes kun i romaner" tilføjede hun med et lille sarkastisk smil. " og du?....hvad har stjernerne at tilbyde dig?" spurgte hun interesseret. |
| | | Gæst Gæst
| Emne: Sv: Hvad havnen havde gemt ~ Safre Man Maj 07, 2012 5:59 am | |
| Safre så på Millicent for første gang. "En meget smuk drøm, den er sikkert virkelig, men jeg har desværre overhovedet intet til kærlighed, aldrig blevet udsat for det^^" Sagde Safre med et smil. "Stjernene fortæller at verden vil gå under, og krigen ikke når at ende, men jeg vil ikke mærke det, for jeg er i en anden verden, muligvis med det så kalde kærlighed^^" *Sikke en smuk kvinde, hun ville da være en vidunderlig model, kunne snakke med mine venner om det, alt efter hvordan det går her. hvorfor drømmer så mange mennesker om kærelighed?* |
| | | Gæst Gæst
| Emne: Sv: Hvad havnen havde gemt ~ Safre Man Maj 07, 2012 6:10 am | |
| Et varmt smil bredte sig over Millicents læber.Der var noget umiddelbart og ægte over pigen ved hendes side, og selv om det var blot en illusion, at kærlighed kunne være sådan, så var den dejlig at lune sig ved.Sådan tænkte Millicent i hvert fald. " Arh... Der er jo en grund til de hedder drømme" sagde hun med et lille fortabt smil. Hun havde ikke mødt nogen fyre der var istand til at leve op til hendes krag, for ja....hun var død kræsen. Ikke iforhold til udseende, nej....men det der var inden i!
Pigens tydning af de smukke stjerner lød noget mere...dyster og fik Millicent til at kigge lidt nærmere på hende." Vil verdenen gå under? jeg håber da virkelig der er længe til.Som..en million år...eller noget i den stil, og du vil være i en anden verden?" En tanke slog ned i hende...pigen...kunne det tænkes at hun ikke var ren menneske? Kunne man bare spørge om det? Eller blev det opfattet som værende dårlige maner? Måske man skulle begynde med at præsenterer sig. " Millicent...men de fleste kalder mig Millie eller Mille " sagde hun mildt og rakte en hånd frem mod pigen. |
| | | Gæst Gæst
| Emne: Sv: Hvad havnen havde gemt ~ Safre Man Maj 07, 2012 6:57 am | |
| Safre smilede venigt og gav Millicent hånden. "Rose, og bare rolig verden går først under efter du er væk og nok også mig, men du er smuk og virker ufattelig sød og venlig, så du skal nok få opfyldt din drøm, eller så meget som den nu kan blive opfyldt^^" |
| | | Gæst Gæst
| Emne: Sv: Hvad havnen havde gemt ~ Safre Man Maj 07, 2012 7:44 am | |
| Millicent tog i mod hendes hånd og gav den et fast håndtryk. Hun blev overrasket....overrasket og rørt over Roses ord. Hun var ny her, og havde ikke endnu nået at opbygge en vennekreds.Faktisk havde hun følt sig alene og ensom og bare det at en sagde nogle søde ord og mente at ens drøm ville gå i opfyldelse, var så rigeligt til at bevæge hende." Tak Rose...det var virkeligt sødt sagtmaf dig. Og jeg er glad for at verdenens undergang lader vente lidt på sig, så vi kan nå at snakke lidt mere " hun gav Rose et lille blidt puff. " fortæl mig...hvad drømmer du så om ?" spurgte hun Rose og tænkte om det også var kærlighed...eller måske fred? Når hun nu mente verdenen havde en ende. |
| | | Gæst Gæst
| Emne: Sv: Hvad havnen havde gemt ~ Safre Man Maj 07, 2012 7:58 am | |
| Safre smilede venligt. "jeg drømmer om at blive elsket og aksepateret af andre. Finde ud af hvad det vil sige at blive elsket og elsket, og ja selvom jeg er 25 er jeg stadig jomfru" Safre så bedrøvet ned. |
| | | Gæst Gæst
| Emne: Sv: Hvad havnen havde gemt ~ Safre Tirs Maj 08, 2012 10:48 pm | |
| Millicent smilede. "Ja...kærlighed...en eftertragtet vare.Den der kunne finde ud af at infange den rene vare , indkapsle den og sælge den på flaske, ville blive stinkende rige. Sex...er overvurderet. Eller....det ved jeg faktisk ikke noget om, jeg er bare grådig. Jeg vil have god sex og kærlighed.Behøver det ene udelukke det andet?" |
| | | Gæst Gæst
| Emne: Sv: Hvad havnen havde gemt ~ Safre Tirs Maj 08, 2012 10:54 pm | |
| Safre smilede. "For dyr er sex noget man gør for at overleve. Tror du på at dyr kan elske og føle kærlighed?" spurte Safre filosoferende. |
| | | Gæst Gæst
| Emne: Sv: Hvad havnen havde gemt ~ Safre Tors Maj 10, 2012 12:38 am | |
| Millicent kiggede lidt på hende inde hun svarede.. " Det er nok meget afhænig af hvilke dyr der er tale om.Nogle racer er jo monogame og har kun een partner hele livet , og nogle racr sørger og ' græder' når de mister deres mage eller deres børn....så ja....nogle dyr er nok istand til det, imens andre ikk er. Ikke så pokkers ulig mennesker, når alt kommer til alt, vel?!" slog hun over med en lille latter. |
| | | Gæst Gæst
| Emne: Sv: Hvad havnen havde gemt ~ Safre Tors Maj 10, 2012 12:40 am | |
| "ja, selv planter og trær søger når der børn dør" sagde Safre drømmende. |
| | | Gæst Gæst
| Emne: Sv: Hvad havnen havde gemt ~ Safre Tors Maj 10, 2012 12:55 am | |
| " gør de det? Det har jeg aldrig tænkt over " svade hun ærligt. Men hvorfor egenlig ikke? De var jo levende organismer, sååå . " Går du meget op i det...jeg mener naturen....betyder den meget for dig?" Hun havde klart en fornemmelse af at pigen var en blid person der sagtens kunne være omsorgsfuld og kærlig i sin natur, selv over for....træer? |
| | | Gæst Gæst
| Emne: Sv: Hvad havnen havde gemt ~ Safre Tors Maj 10, 2012 6:58 pm | |
| "Ih ja jeg tænkter vældig meget over naturen, en er vidunderlig og grunden til at vi lever, uden den ville vi jo ikke kunne leve, og vi ville bare være ingen ting, jeg syntes det er mega ondt at folk ødelægger naturen på den måde!" sagde Safre mere bestemt og smilede varmt til Millicent. "se bare på stjernerne, de er jo også natur, men bare meget langt ude, mon de også har følser?" |
| | | Gæst Gæst
| Emne: Sv: Hvad havnen havde gemt ~ Safre Tors Maj 10, 2012 7:38 pm | |
| Millicent lavede et lille klik med tungen. På en måde var det jo sandt, men selv var hun mindre ...blød. For eksempel havde hun ingen skrupler om at klaske en edderkop flad, når hun var så uheldig at møde en. Hun var rædselsslagen for de små ulækkre dyr, og hvorfor bare bærer dem udenfor, man risikerede jo de kravlede ind igen? Bier,snegle...der var masser af levende ting hun tog livet af , uden at blinke med øjnene. Gjorde det hende til en dårlig person? En lille rynken præsenterede sig selv i hendes pande. Så fikserede hun igen blikket op på de tindrende stjerner... " de fleste af dem er planeter...de har vel ikke ligefrem følelser, men de kan jo være beboet af andre levende ting der har, hvem ved?" hun smilede... " måske lige hvad vi begge har brug for" forsatte hun i en legende tone" to stk søde kærlige frække og pæne alien drenge !" hun lo stille. |
| | | Gæst Gæst
| Emne: Sv: Hvad havnen havde gemt ~ Safre Tors Maj 10, 2012 7:59 pm | |
| Safre begynde at grine. "Jeg tror du har ret. Det er lige hvad vi mangler! To dejlige fyre er søde, men ikke for søde, lad os bestemme, men ikke er bange for selv at bestemme. Er det ikke noget den dur?" sagde Safre varmt. Hun begynde at rode i sin taske. |
| | | Gæst Gæst
| Emne: Sv: Hvad havnen havde gemt ~ Safre Tors Maj 10, 2012 8:25 pm | |
| Millicent grinede svagt og nikkede et lille ' jov det er det' . Det var ihvertfald meget tæt op af sandheden. Men ....Millicent vidste godt at hvis hun skulle være tiltrukket og interessen ikke bare skulle fordampe i takt med kaffen de måske sad og delte, så skulle fyren før og fremmest kunne leverer et kyndigt modspil, ellers ville hun nok blive træt af ham. Så det var slet ikke så let for hendes krav at blive opfyldt. En fyr der både var i stand til at elske og samtifig havde kant og sin egen vilje, en der kunne støtte hende og samtidig hol hende i den snor hun, til tider, krævede. Et suk lød fra hende." jo...det er klart at kun en alien fyr vil have en chance her" smilede hun, og kiggede på tasken der omhyggeligt blev gennemsøgt. " Bor du alene eller hjemme hos forældre" spurgte hun lidt mere henslængt. |
| | | Gæst Gæst
| Emne: Sv: Hvad havnen havde gemt ~ Safre Tors Maj 10, 2012 8:35 pm | |
| "Jeg er 25 så bor alene i min butik. Hvad med dig selv? Du er altså ufattelig smuk er De model?" Safre rodet forsat videre og hev en lille metal kasse op og åbnede den. I den lå nogle småkager der så hjemmelavet ud. Safre tog en småkage og ragte den over mod Millicent. |
| | | Gæst Gæst
| Emne: Sv: Hvad havnen havde gemt ~ Safre Tors Maj 10, 2012 11:39 pm | |
| " Du er beriget med et ungt udssende, du ser lidt yngre ud end de 25..." sagde hun med et stort smil. " jeg er næsten lige blevet 18 år....og flyttet hertil ....så jeg har min egen lille lejlighed og du gode gud nej....model? Det har jeg aldrig prøvet, jeg er al for genert til den slags" sagde hun og følte igen at Rose virkelig var en særlig pige, Ikke mange ville give den slags komplimenter, ikke uden bagtanker anyway. Hun rakte ud og snuppede en af småkagerne , hun tog den op til næsen og snusede... " den dufter godt! Hvad er der i?.... Og forretning , siger du....hvilke forrretning har du da?" |
| | | Gæst Gæst
| Emne: Sv: Hvad havnen havde gemt ~ Safre Fre Maj 11, 2012 12:13 am | |
| "mange tak^^ og i småkagerne er der lemoncurd/citron-mamelade jeg har selv bagt dem." sagde Safre og mumlede lidt på sin småkage. "Jeg er skrædder så jeg laver tøj og har min egen butik. Du er altså smuk nok til at være en model, men kan godt forstå hvis du er genert^^" sagde Safre med en varm stemme. |
| | | Gæst Gæst
| Emne: Sv: Hvad havnen havde gemt ~ Safre Fre Maj 11, 2012 12:21 am | |
| Millicent bed et stykke af småkagen og fik smagt ordenligt på den." mums...den er jo total lækker" sagde hun overrasket.Selv ville hun have større success med at gro en katte hale end at bage småkager, hun var en direkte katastrofe i et køkken. " du syr tøj, hvor skønt et job" hun tænkte lidt over det ..selvstændigt og frit, man kunne hygge sig imens. Selv var hun på udkig efter et, eller ville det godt nok blive vanskeligt at få betalt sine udgifter i den kommende måned, der var ved at være lavvande i kassen. " Tak for de søde ord" svarede hn igen rørt, og ja....hun var begavet med et smukt ydre i nogens øjne, men hun var helt på det rene med at skønhed var hul hvis de indre værdier ikke var på plads, og desuden var det jo en smagssag hvad og hvem man syntes var køn. Millicent syntes at Rose var rigtig køn, med de store øjne og kønne blide ansigt. " Du er selv en meget smuk kvinde...har du prøvet det?...- altså med billeder?" |
| | | Sponsoreret inhold
| Emne: Sv: Hvad havnen havde gemt ~ Safre | |
| |
| | | | Hvad havnen havde gemt ~ Safre | |
|
Lignende emner | |
|
| Forumtilladelser: | Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
| |
| |
| |