Aterswell
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgTilmeldLog ind

 

 Tilbage i vinterkulden //Uzuri//

Go down 
Gå til side : 1, 2, 3, 4  Næste
ForfatterBesked
Gæst
Gæst




Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Empty
IndlægEmne: Tilbage i vinterkulden //Uzuri//   Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Icon_minitimeTirs Dec 10, 2013 8:32 am

Starten af december havde lagt et hvidt tæppe hen over det meste af Aterswell. Det var koldt, faktisk temmelig koldt selv her ved vandet. Havvandet var dog ikke frosset over, for der skulle mere til. Her var de rige mennesker der holdt juleferie på deres både, men de fleste var gået i seng, undtagen de to hvor der helt åbenlyst blev holdt ungdomsfest. Der var ikke så mange udenfor, men Thomas lagde ikke så meget mærke til dem der var. Himlen skyet, med et halvmåne der engang imellem skinnede igennem. Klokken var kun lidt i 9 om aftnen. Det gode ved vinteren var de lange nætter, så man kunne være ude lidt længere.

Dette var et af de første steder Thomas ville besøge nu da han var kommet tilbage til Aterswell. Det første han havde gjort var at hente den gamle varevogn, fra garagen den havde stået i. Den stod nu parkeret ved en sidegade, forsvarligt låst. Han var landet i lufthavnen ved syvtiden, det havde allerede været mørkt nok til at være ude da.
Nu sad han er, på en hegnspæl og gloede på det mørke vand, der for hans øjne var lyst og spillede i rødlige farver. Han var iført en sort sweater med påskriften: Ich Liebe Berlin, et par almindelige sandfarvede bukser, der var nærmest spækket med lommer, og et par metalbeslåede læderstøvler. Thomas så ved første øjekast ikke ud til at være ældre end 12, siden han havde været i den alder da han blev vampyr. Hans hår og øjne var bække sorte, og hans hud var ikke så bleg som hos andre vampyrer, selvom det var en del timer siden han sidst havde spist. Han sad med en cigaret i munden, det var afslappende og det tog ens tanker væk fra blod, når man ikke havde helt lyst til at jage endnu. Desuden kunne det i vinterkulden se ud som om man bare trak vejret.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Empty
IndlægEmne: Sv: Tilbage i vinterkulden //Uzuri//   Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Icon_minitimeOns Dec 11, 2013 12:18 am

Havnen...det var et helt nyt sted for Uzuri, spøjst nok var det netop der hun befandt sig. Med al den sne rundt omkring i byen, var der ikke så mange der søgte en at holde om, ej heller var det tiden or at skaffe folk af vejen. Hun sukkede, hendes ånde kom ud som en tåge nærmest. Hun regnede langt fra med at der ville være folk ude, så hun havde ikke ville lægge illusionen omkring sig. Hun gik ned mod den efterhånden slidt udseende badebro.

På vej derned fik hun dog øje på en der sad på en hegnspæl længere henne, knægten så ikke ældre ud end de 12 år, hun knep dog øjne lidt sammen, hun vidste alt for godt at man aldrig skulle tro på alt, selv lige ved det første øjekast. Hun lagde om hyggeligt illusionen omkring sig og forsatte mod bade broen
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Empty
IndlægEmne: Sv: Tilbage i vinterkulden //Uzuri//   Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Icon_minitimeOns Dec 11, 2013 12:53 am

Thomas var midt i et dybt hvæs af sin cigaret, da hans smart phone vibrerede hurtigt og kort i hans lomme. Han tjekkede den hurtigt, ingen nye beskeder. Det kunne kun betyde at den gamle censor var gået af. Det magiske program der var installeret på den, kunne når det havde kraft, spore magiske væsner og magi der blev brugt i nærheden. Imidlertid kunne Thomas ikke skaffe de magiske krystaller der normalt gav programmet energi, så den var løbet tør for flere uger siden. Nu kunne programmet kun spore magi der blev brugt tæt på, og det virkede ikke det meste af tiden. Sandsynligvis fangede programmet bare en eller anden magisk puls, men der var grund til at være forsigtig.

Han havde egentlig tænkt sig at ignorere kvinden. Normalt holdt han sig ude af syne. Rige borgere havde en tildens til at spørge hvorfor han var ude så sent, eller sågar ringe til politiet. Men hun havde kun udvist kortvarig interesse. Han betragtede hende gennem sit nattesyn, ingen tegn på magi fra hendes side, men kun en amatør ville skilte med det. Det ville i øvrigt også ha været ulovligt at vise frem.

Han rejste sig op på hegnspælen og stod med god balance oven på den, mens hun gik ud til en badebro. Måske var hun havfrue, der ville tilbage til havet.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Empty
IndlægEmne: Sv: Tilbage i vinterkulden //Uzuri//   Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Icon_minitimeOns Dec 11, 2013 2:28 am

Uzuri kiggede lidt ned på vandet, hvor så det dog ud! der flød olie på vandoverfladen. Hun rystede på hovedet og satte sig ned med bene dinglende ud over vandet.

Hun lagde ikke synderligt meget interesse til knægten bag hende, hun overvejede kort om hun skulle tage på besøg hos sin mor, men så kom hun i tanke om, at nogle af hendes søskende, ikke ligefrem var begejstrede over for at se hende. hun rejste sig op igen, og vendte sig mod drengen. Burde han ikke være hjemme hos sine forældre? hun smilede af sig selv, det kunne også han var af den holdning at hans forældre bare kunne skride til helvede. Der var også den mulighed at han ikke havde nogen, af diverse grunde
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Empty
IndlægEmne: Sv: Tilbage i vinterkulden //Uzuri//   Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Icon_minitimeOns Dec 11, 2013 4:40 am

Thomas kiggede tilbage på kvinden, hans andsigt så ikke så godt ud som det havde gjort for et år siden. Det var tyndt og havde stadigvæk skræmmer fra tidligere. Desuden var hans øjne blodskudte. Han smed cigaretten i en lang bue ud i det mørke vand, så gløden slukkede med en syden. Han holdt øjenkontakt med hende, i et stykke tid. Var hun mon fjæntling, det ville han lige sikre sig ikke var tilfældet.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Empty
IndlægEmne: Sv: Tilbage i vinterkulden //Uzuri//   Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Icon_minitimeOns Dec 11, 2013 5:28 am

Uzuri så grundigt på hans ansigt, det så ikke ligefrem ungt ud, som om der var noget mere...et sted. hun tænkte sig om, han kunne minde om en Elver der havde levet længe i den samme unge krop, eller en af de der vampyrer, hun havde dog aldrig rigtigt set en vampyr før. Så hun gik ud fra at han sikkert bare var træt. Hun smilede lidt, nok mere en grimasse. Hun trykkede sin grå vinterjakke mod sig, selv om hun ikke syntes det var koldt, det var nok bare blevet en vane for hende
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Empty
IndlægEmne: Sv: Tilbage i vinterkulden //Uzuri//   Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Icon_minitimeOns Dec 11, 2013 5:47 am

Thomas smilede ikke, det var der ikke rigtig plads til i hans humør. Han gik ned i knæ og fandt en ny smøg i lommen og forsøgte at tænde den med en engangslighter, men stenen knækkede. "Fandens!" sagde han, og kylede lightern i vandet. Musikken på en af bådene, hvor der blev holdt fest, tog til i styrke da nogen åbnede døren og kom ud. "Har du noget ild?" Spurte Thomas uden videre kvinden.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Empty
IndlægEmne: Sv: Tilbage i vinterkulden //Uzuri//   Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Icon_minitimeOns Dec 11, 2013 6:09 am

Uzuri gik hen til knægten, hun fiskede sin lighter op af lommen, med en smøg. Hun tændte først sin egen smøg, og rakte lighteren over mod ham "værsgo" sagde hun neutralt
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Empty
IndlægEmne: Sv: Tilbage i vinterkulden //Uzuri//   Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Icon_minitimeOns Dec 11, 2013 6:50 am

Thomas havde egenlig ikke forventet at hun havde en, men han tog ligheren og tændte op under sin cigaret. Han sugede ind, mens han rakte lighteren tilbage til hende. Han pustede en lang hvid røgsky op i luften "Tak." sagde han. Hans stemme var en smugle hæs og rusten, og hans accent var britisk, men som en der havde været udenlandsk længe.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Empty
IndlægEmne: Sv: Tilbage i vinterkulden //Uzuri//   Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Icon_minitimeOns Dec 11, 2013 7:03 am

"så lidt" sagde hun venligt hun tog et hæs af cigaretten og pustede ud af næsen, hun så lidt over på de både hvor der tydeligvis var ungdomsfest, musikken drønede derud af, hun kunne mærke bassens vibrationer helt herhen hvor hun stod
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Empty
IndlægEmne: Sv: Tilbage i vinterkulden //Uzuri//   Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Icon_minitimeOns Dec 11, 2013 7:34 am

Thomas satte sig ned igen. "Er du med til den fest?" spurte Thomas henkastet, og gjorde en vag gestus mod den larmene båd hvor to unge mænd kom ud, fulde og råbende. Kvinden så ikke ud til at være for gammel til at det var plausibelt, men hun var ikke beruset.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Empty
IndlægEmne: Sv: Tilbage i vinterkulden //Uzuri//   Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Icon_minitimeOns Dec 11, 2013 8:02 am

"nej...jeg er for gammel til den slags" grinede hun kryptisk, hun så kort over på mændene, hun smilede for sig selv, i hendes verden var de knægte ikke andet end børn. Hun så igen over på knægten ved hendes side
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Empty
IndlægEmne: Sv: Tilbage i vinterkulden //Uzuri//   Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Icon_minitimeOns Dec 11, 2013 8:18 am

"Gu' er du ej." Sagde Thomas, og fnøs, med et lille smil, det første siden han var landet. "Men derfor behøver du jo ikke at komme fra lige den fest, det er rigtigt nok." Thomas pustede endnu en smugle røg ud af næsen. "Jeg vædder en cigaret på at den lyshårede falder i vandet først." Sagde Thomas da den pågældende unge mand stilte sig op og pissede ud over rælingen på bygningen mens den anden bare væltede rundt på dækket med sin drink i hånden. Thomas viste godt at det var morbid humor, for hvis en af drengene faldt i det iskolde vand, var de så godt som færdige, når de var så fulde.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Empty
IndlægEmne: Sv: Tilbage i vinterkulden //Uzuri//   Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Icon_minitimeOns Dec 11, 2013 8:23 am

"du kender ikke min alder" grinede hun frimodigt. Hun tog endnu et hvæs af cigaretten, røgen kom ud af hendes mund, i en lang sky. Hun så over mod knægten som der var blevet omtalt "ved du hvad...jeg tror du har ret, særligt så snart han får øje på den meget let påklædte brunnette" hun pegede over på en af de mange dansende pige, på den anden båd, hun kendte godt pigen, hun havde tit hjulpet hende, når hendes `kunder` havde været for voldsomme.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Empty
IndlægEmne: Sv: Tilbage i vinterkulden //Uzuri//   Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Icon_minitimeOns Dec 11, 2013 8:48 am

"Nej det gør jeg ikke." Sagde Thomas. Han rettede blikket imod der hvor hun pegede. En brunette i helt urimligt lidt tøj, dansede derhenne. "Se nu er jeg i tvivl, jeg gad vide om hun er stripper eller om hun bare er med til festen. for bare 10 år side ville man ikke være i tvivl vel?" Sagde Thomas.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Empty
IndlægEmne: Sv: Tilbage i vinterkulden //Uzuri//   Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Icon_minitimeOns Dec 11, 2013 8:51 am

"hun er stripper, jeg kender hende personligt" sagde hun, hun vinkede kort til pige, der vinkede tilbage. Hun vendte igen opmærksomheden mod knægten "der giver jeg dig ret, for 10 år siden, og længere tilbage ville der ikke haft været spor af tvivl" smilede hun
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Empty
IndlægEmne: Sv: Tilbage i vinterkulden //Uzuri//   Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Icon_minitimeOns Dec 11, 2013 9:03 am

"Nu er de selvfølgelig ikke fordi jeg vil klage." Sagde Thomas. "Hvis du kender hende, var du så med til den fest derover?" Spurte Thomas. "Eller stalker du hende?" Den dreng der ikke pissede havde fået øje på pigen på den anden båd, og ruskede i sin ven for at få ham til at kigge. "Er du gal det må være koldt, med så lidt tøj." tilføjede Thomas tankefuldt.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Empty
IndlægEmne: Sv: Tilbage i vinterkulden //Uzuri//   Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Icon_minitimeOns Dec 11, 2013 11:33 pm

"jeg kender hende, da hende og jeg har fælles deltids arbejde. Og jeg kan godt fortælle, det er koldt med så lidt tøj på" hun smilede sarkastisk, hun scannede pigens hud. Der var blå mærker, så skulle hun have hjælp igen i aften, gad vide om hun så alligevel skulle være lejemorder i aften? Tanken om det fik blodet til at suse for Uzuris øre, et bredt smil kom til syne på hendes ellers udtryksløse ansigt
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Empty
IndlægEmne: Sv: Tilbage i vinterkulden //Uzuri//   Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Icon_minitimeTors Dec 12, 2013 1:07 am

"Du vil da ikke fortælle mig at du også er stripper?" Spurte Thomas med et skævt smil. "Hvordan er man for gammel til at være til ungdomsfest men ung nok til at være stripper?" Thomas havde været i mange omgivelser, blandtandet også stripklupper, selvom han ikke brugte sin tid der når det ikke var påkrævet. I hans øjne var en stripper en kvinde der levede et hårdt liv, men selv havde valgt det og de fleste af dem bar stærkt preg af det når man talte med dem, men det gjorde denne kvinde ikke. Thomas var halvejs overbevist om at hun var den der havde aktiveret scanneren, men han var endnu ikke sikker.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Empty
IndlægEmne: Sv: Tilbage i vinterkulden //Uzuri//   Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Icon_minitimeTors Dec 12, 2013 2:26 am

"for ung til at være til fester, jeg er gammel nok til at være deres tipoldemor" grinede hun "jo jeg er stripper om dagen, om natten kan jeg bedre klare at være lejemorder" smilede hun skævt, hun vendte sig mod knægten "jeg har efterhånden prøvet lidt af hver, så gammel nok til at være stripper..tjo der er jo nogle der kan lide gamle kællinger som mig" grinede hun ironisk
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Empty
IndlægEmne: Sv: Tilbage i vinterkulden //Uzuri//   Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Icon_minitimeTors Dec 12, 2013 3:11 am

Thomas stirrede på hende, nu blev det interessant. "Du er klar over at det du sagde, kunne få dig i alvorlige problemer, hvis ikke jeg i forvejen viste hvor mange væsner der findes rundt omkring - ikke?" Sagde Thomas. Der var en god grund til at det hele blev holdt hemmeligt for menneskeheden. "Så jeg vil gå ud fra at du viste det i forvejen, så hvad gav dig det indtryk?" At hun var lejemorder var ikke noget chock, hvis det var sandt. Han havde mødt en hel del af dem, og havde selv haft et par stykker i hælene gennem tiden. Det var stadig muligt at hun var ude efter ham, og han var kun sparsomt bevæbnet.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Empty
IndlægEmne: Sv: Tilbage i vinterkulden //Uzuri//   Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Icon_minitimeTors Dec 12, 2013 3:14 am

"og du er vel godt klar over, at jeg mente det som en joke" smilede hun, hun vendte sig helt om mod ham "som sagt før, så kender du hverken min alder eller mit navn. så kan du dømme, en kvinde der kalder sig selv gammel?" svarede hun kryptisk. Hun kendte alt for godt til hemmeligheden, som om hun ikke havde lært nok af det hos sin fars familie...hun sukkede tungt og gik lidt væk fra fest larmen. hun tog et sidste hvæs af sin cigarret, da hun havde taget det sidste hvæs, smed hun den på jorden. Hun trådte ligegyldigt på den, så de sidste gløder slukkede
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Empty
IndlægEmne: Sv: Tilbage i vinterkulden //Uzuri//   Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Icon_minitimeTors Dec 12, 2013 3:23 am

Thomas pustede endnu en røgstripe ud. "Du kan vel også vælge at tro på at jeg bare er en 12-årig med en livlig fantasi." Sagde Thomas. Når han snakkede med mennesker, kunne han som regel slippe afsted med at sige hvad som helst, på den konto. "Jeg har ikke dømt dig for andet end det du har fortalt mig."
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Empty
IndlægEmne: Sv: Tilbage i vinterkulden //Uzuri//   Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Icon_minitimeTors Dec 12, 2013 3:26 am

"det kunne jeg, men jeg kunne også lade være ikke sandt" smilede hun, hun så ud på vandet, hun overvejede om hun stadig skulle flytte, eller om hun bare skulle blive boende i sin nuværende lejlighed. Tilbage til skoven skulle hun i hvert fald ikke
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Empty
IndlægEmne: Sv: Tilbage i vinterkulden //Uzuri//   Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Icon_minitimeTors Dec 12, 2013 3:45 am

Thomas var ved at blive misfornøjet. "Så du er stripper, og morder. Er du så også troldkvinde eller er du bare indviet?" Spurte han. De to drenge stod nu og piftede af stripperen på den anden båd. "Smid toppen" råbte den mørkhårede, mens han vaklede som en vandvittig.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Empty
IndlægEmne: Sv: Tilbage i vinterkulden //Uzuri//   Tilbage i vinterkulden //Uzuri// Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Tilbage i vinterkulden //Uzuri//
Tilbage til toppen 
Side 1 af 4Gå til side : 1, 2, 3, 4  Næste
 Lignende emner
-
» A dark night - Uzuri
» En hyggelig aften - Uzuri
» Dirty games in the dark - Uzuri
» Jeg er tilbage - Jayden
» så er man tilbage - Catherin

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Aterswell :: Aterswell (Den rige del af byen) :: Lystbådehavnen-
Gå til: