Burde man skaffe sig et profil billede af en "rigtig" person istedet for sådan som jeg har det nu og hvad mener folk om "rigtige" billeder kontra tegninger eller lignende. Ville det så være et problem hvis profil billedet forestillede en kendt person eller skal det helst være en man ikke sådan lige kender?
Natsu
Race : Menneske Bosted : Downtown Offgame Alder : 30 Tilmeldings dato : 24/03/12 Antal indlæg : 4811
Emne: Sv: Profil billede? Lør Sep 15, 2012 7:23 am
Nu har jeg for første gang siden jeg spillede her inde haft et rigtigt billede xD jeg er generelt fan af tegnede billeder ^^ jeg synes begge dele er lige godt, og jeg tror ikke det ville et problem at du tog en kendt person hvis bare du ikke også tog navnet xD
Gæst Gæst
Emne: Sv: Profil billede? Man Sep 17, 2012 12:28 am
Hadrian, man har tit kendte personer som billede, det hedder 'face claims' og det smarte ved dem er at du så kan bruge alle mulige billeder af den samme person. Desuden, aye aye til Natsus kommentar.
Matthew
Race : Varulv Bosted : En stor lejlighed i midten af Aterswell (Viktoriansk lejlighed i to etager, blandet med en nymoderne stil) Offgame Alder : 29 Tilmeldings dato : 01/08/12 Antal indlæg : 1280
Emne: Sv: Profil billede? Man Sep 17, 2012 12:34 am
Jeg synes at tegnede billeder eller anime billeder er.. åndsvagt.. men kan ikke rigtig forstille sig hvordan personene ser ud fordi det er en tegnefilms figur.. tja.. x3
Gæst Gæst
Emne: Sv: Profil billede? Man Sep 17, 2012 12:49 am
Jeg fortrækker helt klart almindelige billider, om det er kendte eller mindre kendte betyder ikke så meget . Men for mig bliver personen mere virkelig, end når billedet er animeret. Dog ville jeg aldrig skrive i en emne søgning, at jeg ikke emner med animerede profilbilleder, da det for mig er indhold og historie der er det væsenligeste
Men hvis du spørger direkte om du skal skiftentil en almindeligt foto, så jaaaaaa det er mere sjovt
Matthew
Race : Varulv Bosted : En stor lejlighed i midten af Aterswell (Viktoriansk lejlighed i to etager, blandet med en nymoderne stil) Offgame Alder : 29 Tilmeldings dato : 01/08/12 Antal indlæg : 1280
Emne: Sv: Profil billede? Man Sep 17, 2012 12:56 am
Jeg vil bare gerne sige jeg er enig med Millicent.. >.> Du sagde alt det som jeg ikke lige kunne få sagt xD
Gæst Gæst
Emne: Sv: Profil billede? Man Sep 17, 2012 1:47 am
Enig Anime billeder er træls, jeg har selv lavet den regel at jeg ikke emner anime billeder for det så kedeligt
Gæst Gæst
Emne: Sv: Profil billede? Man Sep 17, 2012 1:50 am
Men det er en mærkelig regel, synes jeg.....man kan jo være fantastisk at emne med selv om billedet er animeret, så lige den del forstår jeg slet ikke....man snyder jo sig selv for gode oplevelser?
Det er jo ikke sådan at jo bedre ava jo bedre fantasi og skrivestil?
Gæst Gæst
Emne: Sv: Profil billede? Man Sep 17, 2012 2:01 am
Personlight bruger jeg stort set aldrig tegninger, anime eller andet, men det sker af og til. Kort og godt syntes jeg det bliver mere virkelighedstro, men jeg vil aldrig afskrive folk med anime/tegninger, for jeg syntes ofte at det er dem med den mest kreative fantasi. Det betyder ikke at dem med mennesker som billeder ikke har det, men mener bare jeg til tider kan se det igennem hvordan folk skriver. Os/Dem med menneskebillder har ofte meget fokus på at det nu er stavet/skrevet ordenligt og det også skal være realistisk i modsætning til dem med tegninger/anime. Det er selvfølgelig firkantet sagt, men syntes jeg begynder at se en tildens til det.
Men til det egentlige spørgsmål: Burde man anskaffe sig et billed af en rigtig person? Man burde ikke hvis man ikke vil. Det er ikke en regel på siden og hvis du ikke selv syntes det giver dig noget plus - måske nærmere et minus - så syntes jeg du skal undlade. Et avatar er for at skabe et visuelt billed af ens karakter, ikke noget der er nødvendigt, men noget mange finder dejligt. Hvis man læser en roman - eller bare en novelle - så er det yderst sjældent man ser at folk har billedere af deres karakterer. Man kan altså godt skrive uden et billed overhoved og med denne lange smøre, mener jeg at billedet er ligegyldigt. Det spare bare en for beskrivelser. Manga, anime, dukker whatever er velkommen i min verden, så længe jeg min partner kender kunsten at lege med ord
... og lige en rettelse: Faceclaim betyder ikke 'rigtig menneske billed' men som ordet betyder. Ansigs rettighed. Det kan være på både menneske og anime billeder.
Gæst Gæst
Emne: Sv: Profil billede? Man Sep 17, 2012 5:07 am
Så har jeg ændret mit billede, og tak for respons. Jeg forstod det sådan at folk ikke havde noget imod brugen af kendte personer så nu faceclaimer jeg Leonardo DiCaprio.
Gæst Gæst
Emne: Sv: Profil billede? Man Sep 17, 2012 5:11 am
* klapper begejstret *
Utroligt som botux har ændret dig Hadrian *driller*
Jayden
Race : Dæmon Bosted : Uptown, strandhus Offgame Alder : 30 Tilmeldings dato : 28/03/12 Antal indlæg : 9858
Emne: Sv: Profil billede? Man Sep 17, 2012 6:01 am
Uh, alt det hate på animebilleder xD – jeg synes personligt det er mangel på fantasi hvis folk ikke kan forestille sig et forholdsvist realistisk billede som en rigtigt person ^^
Jeg har selv synes det var rigtigt grænseoverskridende at tage et fremmed menneske og så claime at de nu var min figur.. det giver mig en ubehagelig følelse at der går et menneske med det ansigt rundt et sted i verden x’D dog synes jeg det hjælper hvis de er kendte som i forvejen er van til at blive brugt til alt mulig fan halløj.. men tænkt en dag at finde sit billede under et eller andet navn og en eller anden weird rollespiller der bruger det uden tilladelse xD uf
Når alt det er sagt, synes jeg det er helt fint at folk bruger rigtige billeder xD jeg kan have lidt svært ved at folk har almindelige mennesker som vampyrer der i mine øjne er uattraktive, men ellers er der intet galt med det jeg synes dit nye billede er super fedt xD
Gæst Gæst
Emne: Sv: Profil billede? Man Sep 17, 2012 6:04 am
Kender en der fik sit billed brugt. Det var lidt sjovt, for vedkommende hvis ansigt blev brugt, blev helt vild glad, mens den anden part (som brugte billedet) blev lidt lang i ansigtet xD
Jayden
Race : Dæmon Bosted : Uptown, strandhus Offgame Alder : 30 Tilmeldings dato : 28/03/12 Antal indlæg : 9858
Emne: Sv: Profil billede? Man Sep 17, 2012 6:05 am
Det er godt der er mennesker der ser det sådan xD nu har jeg ikke et udseende der ville blive brugt til den slags, men jeg tror jeg ville kigge en ekstra gang x'D