Jeg har set der er ret mange andre forummer der har noget der hedder Faceclaim, det går ud på at du skriver hvem der er på dit profil billed og det skriver Admin så ned på Faceclaimet som alle andre kan se, jeg kan lige give et eks. http://theunderworld.danskforum.net/t30-5-faceclaims-kig-her-fr-du-vaelger-billede Jeg synes det ville være godt at have så man ikke valgte et profil billed en allerede havde på sit profilbilled
Peace Out Azazel Blade
Gæst Gæst
Emne: Sv: Faceclaim Tors Aug 02, 2012 4:02 am
Enig med dig, hader når folk kommer til og tag de samme billeder som en selv
Gæst Gæst
Emne: Sv: Faceclaim Tors Aug 02, 2012 4:52 am
tak
Gæst Gæst
Emne: Sv: Faceclaim Tors Aug 02, 2012 8:25 am
Faceclaim er godt og dårligt.
Hvorfor godt?: Som i selv nævner forhindre det at der kommer dubletter, især når det kun er muligt at vælge rigtige folk. Det gør ofte også spillet mere realistisk.
Hvorfor dårligt?: Faceclaim betyder ofte at man ikke kan vælge tegninger eller andre ikke virkelige mennesker, hvilke kan få nogle til at vælge siden fra og samtidig kan gøre det hele lidt for kantet.
Personligt syntes jeg selv at det afhænger af siden. Hvis der er fokus på den virkelige verden uden for meget overnaturligt er faceclaim en god ting, men med for mange overnaturlige væsner syntes jeg idéen falmer. Man kan umuligt finde en virkelig elver.
Admin Admin
Tilmeldings dato : 16/03/12 Antal indlæg : 197
Emne: Sv: Faceclaim Fre Aug 03, 2012 1:33 pm
Ja vi har også selv tænkt meget over det med faceclaim. Problemet er bare som Stephen også siger at der er utroligt mange billeder der ikke er kendte mennesker, og derfor slet ikke ville kunne komme på en faceclaim. Det ville ende med man alligevel skulle sidde og kigge en masse billeder igennem, eller at folk ikke kendte navnet på en tilfældig nice person de fandt på google. Så jeg tror ikke vi opretter en.. selvfølgelig hvis der er et flertal på siden der tror de ville hjælpe så vil vi gerne genoverveje beslutningen
- Admin
Gæst Gæst
Emne: Sv: Faceclaim Fre Aug 03, 2012 8:39 pm
Kan man have en regel om at den der først har valgt Ava har ' brugs retten' over det, hvis der senere dukker en op med samme person ? Så behøver man ikke navn på Ava...?
Ej, ved det ikke, men jeg er tilhænger af faceclaim, da jeg selv benytter en ' kendt' som Ava og ville finde det generende hvis der kom en til af mig .....En må være så rigelig XD
Gæst Gæst
Emne: Sv: Faceclaim Fre Aug 03, 2012 8:49 pm
hvis du finder en som har det samme billede kan du gøre to ting A. rollespil med dem at de liner hinanden B. sende dem en PM og fortelle dem at du allerede bruger det billede, de fleste mennesker er forstående.
Gæst Gæst
Emne: Sv: Faceclaim Fre Aug 03, 2012 8:56 pm
Ja, send en PM, der er tons vis af billeder ude på WWW!
Gæst Gæst
Emne: Sv: Faceclaim Fre Aug 03, 2012 9:00 pm
Jeg har ikke fundet nogen der har det, jeg kan blot lide ideen med et faceclaim og synes det har fungeret udmærket, andre steder.
Og man KAN jo også skrive man bruger en tegning hjemmelavet, eller Ash fra pokemon i et face claime..eller man KAN skrive Ava ukendt, men på den måde sikrer man dem der ved hvad d eres Ava hedder, ik..
Gæst Gæst
Emne: Sv: Faceclaim Fre Aug 03, 2012 10:11 pm
Jo, men nogle steder, som Deploratus, SKAL man bruge en person hvis navn man kender. Det er i følge mig den store bagside, for det er fedt, men jeg mener også det ødelægger masser hvis det er sådan.
Gæst Gæst
Emne: Sv: Faceclaim Fre Aug 03, 2012 10:33 pm
Det ville være ualmindelig usmageligt at lave reglen så strengt.Selvfølgelig skal anime og tegninger være tilladt....meeen det udelukker ikke en faceclaim, giv mig så ret ,søde Stephen ?
Gæst Gæst
Emne: Sv: Faceclaim Fre Aug 03, 2012 10:36 pm
Har jeg noget valg, er det ikke en ordre? Hvis det ikke udlukker det ene, frem for det andet, er jeg klart tilhænger af Faceclaim, men jeg mener ikke at det skal være enten helt til højre, eller helt til venstre. Midten er bedst.
Gæst Gæst
Emne: Sv: Faceclaim Fre Aug 03, 2012 10:41 pm
Jamen dog...vi er enige
Admin Admin
Emne: Sv: Faceclaim Lør Aug 04, 2012 6:33 am
Vi har allerede en regel om man ikke må bruge det samme billede xD og langt de fleste her inde har vidst ikke en kendt figur (og nu taler jeg om anime billederne, ikke menneskerne.. der kunne jeg godt forestille mig at folk havde en ide om det). Det bliver bare besværligt at folk så først tjekker faceclaim for at se om deres figur står der, og derefter alligevel skal sidde og kigge alle billederne igennem for at være sikker på der ikke er en der spiller den, men bare ikke kendte navnet eller serien den var fra.
- Admin
Gæst Gæst
Emne: Sv: Faceclaim Lør Aug 04, 2012 11:37 am
min mening er det er okai, men som Admin siger, det kommer til at være et kæmpe projekt at side og glo blidder igennem, jsut syntes at den ænklete person skulle gå ind og se hvad der er og så vegle ude for den han vil være hvis det billede er taget, så er det lidt øv men der er jo som sagt milioner af billeder rundt omkring på internettet såå der er nok til alle xD
Gæst Gæst
Emne: Sv: Faceclaim Lør Aug 04, 2012 5:47 pm
Dejligt at reglen om ikke at benytte det samme billed er her det er jo også et faceclaim, men bare uden at sætte det op med navne.
Jeg vil blot indskyde at det tager ca tre sekunder på en face claime list, at se om ens ava skulle være i brug. Jeg...skulle f.eks bare kigge under A og se om der stod Amanda Seyfried....bum. Så det tager ingen tid.
Tiden er at gennemse billederne, og nu spørger jeg lidt dumt så jeg undskylder på forhånd...men jeg er ikke manga eller animefan, så jeg har begrænset viden om den del...( hmmm) Men alle de billeder som mange brugere har som ava, er det ikke figurer der har et navn? ( ja...det er jo et lidt bredt spørgsmål...undskyld..... )
Nå...men det ikke for at være stædig.... Jeg ser bare lidt frem i tiden, når siden eksploderer med medlemmer, sååååå er en liste langt mere overskuelig ( driller)
Men vi har en regel og ikke at bruge sammme ava, og så er jeg dybest set tilfreds, tak Admin
Gæst Gæst
Emne: Sv: Faceclaim Lør Aug 04, 2012 9:01 pm
Jo, mange manga/anime har et navn, men ligesom med virkelige personer kan det være svært at finde navnet hvis de ikke komme fra en kendt serie af en art. Det sker ofte at man også bare kan finde tegninger nogle har tegnet for hyggens skyld og de personer har ikke navnet, ligesom man kan tage billeder af tilfældige personer og så ikke 'vedlægge' deres navn ved.
Gæst Gæst
Emne: Sv: Faceclaim Lør Aug 04, 2012 9:05 pm
Jeg synes bare det er ærgeligt hvis man 3 uger inde i sine emner , finder ud af man ikke må bruge sit ava, fordi man havde overset en bruger, der ikke havde været på længe, have det samme billed fordi nogle af os sære mennesker, kan knytte os lidt til vores ava - der bliver en del af karakterens personlighed.... Nå....men nu skal vi ikke tage sorgene på forskud, jeg har aldrig haft problemer på den front
Kat
Race : Blandning race mellem menneske og Elver Bosted : En lejlighed i Centrum Offgame Alder : 29 Tilmeldings dato : 01/08/12 Antal indlæg : 1683
Emne: Sv: Faceclaim Fre Aug 10, 2012 8:42 am
men så er der så også mange billedere som er manga/anime still men er kunsteren egen karater som måske ikke har et navn og så kommer problemet frem igen? oo
Gæst Gæst
Emne: Sv: Faceclaim Fre Aug 10, 2012 8:44 am
Sååå skriver man bare ava ukendt ! Bum....
Gæst Gæst
Emne: Sv: Faceclaim Fre Aug 10, 2012 10:06 am
Jeg syns det kunne være sjovt at vide hvem man har taget som sin avatar, men de hvad hvis man ikke ved det? Hvis jeg havde valgt at bruge et model foto, ville jeg ikke drømme om at finde personens navn.
Jeg tror heller ikke det er et problem, hvis man endelig skulle komme ud for at der er dubletter, kan man vel blive enige om hvem der ændre deres billede, og skulle to personer havde den samme person som avatar, kan man så ikke leve med at de ligner hinanden, når bare billederne ikke er fra samme photoshoot?
Gæst Gæst
Emne: Sv: Faceclaim Fre Aug 10, 2012 8:10 pm
Jeg forstår ikke helt problemet i det med at finde et modelnavn. Det tager ti sekunder hvis modellen er kendt og hvis det er ukendt tager det lidt længere tid. Den person jeg bruger som model, tog det mig ti minutter om at finde hans navn og han er altså relativ ukendt og kommer fra Tyskland. At han så også har et fjoget navn er en anden snak. Det korte og det lange: Man kan på ingen tid finde navnet og hvis det er en ukendt manga person, så kan man skrive kunstneren eller bare, som Millicent nævner, skrive ukendt.
Det med dubletter: Teknisk set er der ikke noget problem, men det smager bare bedst i munden hvis der kun er én af hver slags. Folk kan også have et forhold til deres person og have en idé om hvordan de skal være, så det er meget individuelt hvordan man har det med det emne.
Gæst Gæst
Emne: Sv: Faceclaim Fre Aug 10, 2012 10:10 pm
Helt enig med Stephen. Kald mig bare lidt små skør eller forfængelig, men jeg putter meget følelse i min karakter og det ville ødelægge noget for mig , hvis der rendte en trunte rundt magen til : (
Admin Admin
Emne: Sv: Faceclaim Lør Aug 11, 2012 1:15 am
Vi har allerede en regel der siger at folk skal tjekke om deres profilbillede allerede er i brug ^^
Hvis vi lavede en faceclaim, som ikke alle karakterer kunne komme på, ville det blive dobbeltarbejde for folk når de kom ind på siden og skulle se om deres billede var brugt. Desuden ville der være folk der glemte at skrive sig på, og så ville der være endnu en ting som admin skulle gå og holde øje med xD (det er i forvejen et stort arbejde at få alle til at sende sine magier til godkendelse)
Derfor må vi gå ud fra (og håbe på) at folk ser om deres billede er taget når du opretter sig, og skulle det ske nogen havde taget et allerede brugt billede (og at personen der bruger det er imod at de begge har det samme) vil det være påkrævet at det blev ændret xD
Jeg tror desværre ikke det kan blive meget anderledes, en faceclaim ville kun fungere hvis alle kunne få deres figur på uden problemer. ’