Aterswell
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgTilmeldLog ind

 

 Wildworld

Go down 
Gå til side : 1, 2  Næste
ForfatterBesked
Gæst
Gæst




Wildworld Empty
IndlægEmne: Wildworld   Wildworld Icon_minitimeFre Mar 01, 2013 7:54 am

Hey!

http://wildworld.danskforum.net/

Wildworld, er vores verden i fremtiden. Væsnerne er blevet dannet af professere, og næsten alt er krig. Der er intet som er det samme mere. Hadet, krigen og magten vosker dag for dag.. Er du med os eller imod os?

Adim herunder mig selv, vil blive meget glade for jeres deltagelse i disse lege!

Spørg gerne!
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Wildworld Empty
IndlægEmne: Sv: Wildworld   Wildworld Icon_minitimeFre Mar 01, 2013 8:16 am

jeg har læst gennem reglerne og jeg vil sige at jeg personeligt ikke kan lide linje granser
grund 1 det bliver ofte unaturligt hvis man skal have en dialog igang og at det ofte ender som to monologer
grund 2 det er svært at få action op, og det kommer der højest sandsynlig men en verden i krig
grund 3 det kan være afskrækende for nye spillere, og det kan skramme folk væk fra at begynde på forum rollespil

PS. dette er bare min mening og der er ingen grund til at du endre den på grund af den
PPS. de enkelte spillere kan skrive at de ønsker at have linje granse
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Wildworld Empty
IndlægEmne: Sv: Wildworld   Wildworld Icon_minitimeFre Mar 01, 2013 10:15 pm

Neal, ikke for at angribe dig, men her er min mening om de grunde du kommer med;
Grund 1, det bliver ikke unaturligt! Tværtimod bliver det unaturligt når man skriver mindre. Hvis et emne ser sådan her ud;
1: "Hej" Sagde hun og smilede til den fremmede.
2: "Hej..?" Sagde han og kiggede undrende på hende.
Så er der hverken tanker, følelser eller SPIL i det. Hvor derimod;
1: Hendes blik faldt på den fremmede. Han så interessant ud, og hun overvejde om hun mon skulle sige noget, eller lade som ingen ting og bare gå sin vej. *Måske virker jeg naiv hvis jeg siger noget... men på den anden side, måske vil han gerne snakke?* Hun rystede på hovedet over sig selv og bed sig i sin underlæbe. Hun tog en dyb indånding og kiggede så på den fremmede.
"Hej" Sagde hun og smilede sødt til ham. Hun håbede lidt at det søde smil ville lette stemningen.
2: Han stod lidt og trippede, han ville egentlig bare videre. Hans blik flakkede rundt og sveden perlede frem på hans pande. *Ingen genkender dig, de finder dig aldrig* Stemmerne i hans hoved prøvede at berolige ham, for selvfølgelig ville de ikke finde ham.
En fremmed stemme. Det gippede i ham. Han drejede langsomt hovedet og kiggede på pigen, der havde snakket til ham. Han blev nervøs. Vidste hun hvem han var?
"Hej..?" Sagde han og prøvede at virke undrende...

Se? Det kunne sagtens blive meget længere..

Grund 2, det er en del nemmere at få action i et emne, hvis der skrives mere end fire linjer, da der så kan ske mere, end der kan på en eller to!

Grund 3, Afskrækende for nye spillere? Hvorfor? Fordi de skal skrive mere end tre linjer? Hvis jeg fik et svar på kun to eller tre linjer, ville jeg ikke ane hvad jeg skulle svare, da jeg ikke ville have noget at forholde mig til, for min emne partner ikke havde skrevet, hvad fanden der sker! Der er så mange små detaljer der er fede at have med, for det giver ens karakter og emnet en del mere liv!

Dette er ikke for at kritisere folk der ikke skriver så meget, men for at give forståelse for, hvorfor mange forums har en grænse for hvor få linjer man må skrive. Ja, hvis man har kreasvigt og skriver fire linjer, lige meget, det er en enkelt gang, men personligt har jeg oplevet at folk får advarelser, fordi de skriver for lidt.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Wildworld Empty
IndlægEmne: Sv: Wildworld   Wildworld Icon_minitimeFre Mar 01, 2013 10:48 pm

Min helt personlige mening er, at der bør være plads til det hele.

Angel...hvis du ser en film består den altid af one liners mellem karakterene, der får man naturligvis også udtryk , omgivelser og stemninger foræret visuelt, eller gennem musik.

Selv i lange passager i en bog, er der enkelte linier fra karakterene når de samtaler, så det kan der sagtens komme noget godt ud af.

Men jeg har da set eksempler på en eller to linier, hvor der var et dynamisk og godt emne.
Det kan virke mere levende og der falder ofte mange svar i disse emner.
Vekslevirkningen giver en anden energi.

Jeg har set lange indlæg, der efter min mening, drukner i meningsløse beskrivelser så hvis jeg læste en hel bog på den måde, ville jeg falde i søvn af kedsomhed.

Det er meget ærgeligt at der sættes ligheds tegn mellem længde og kvalitet, især hvis længden består af hendes bambi øjne, at bide sig i underlæben og smile sødt...for det er sku helt ærligt en smule brugt og slidt efterhånden.( min mening)

Hvis man tror at en god forfatter, bruger hele sider på at leverer kvalitet ved at beskrive simple ting, og trække dem i uendelig langdrag , så er det en få del.
Lange de fleste kan beskrive kompliseret senarier, på en indlevende gribende og kort og præcis måde...der gør at bogen trækker læseren med sig, og ikke efterlader dem sovende på sofaen i en tre sider beskrivelse af duften fra blomsterne i en vase, eller krøllerne i deres hår.

HOWEVER....Alt det her * peger op* er jo en personlig smag, som også Angel har sin.

Det vigtigeste på en rpg side , er vel at spillerne er galde og har det sjovt?
Ingen skrive her for at udgive bøger eller tilfredsstille andres meninger.
Man vælger selv sine emnepartner og kan finde dem der matcher til ens egen skrive lyst.

Hvis nogen hygger sig med at skrive enkelt linier, hvem har såret til at gøre sig til smagsdommer og sige " den måde er der ikke plads til her?"

Må jeg så også sige " det er muligt der er 25 linier, men der er røv sygt og jeg falder i søvn, så du må heller ikke skrive her"?

Det jeg mener er, at hvad jeg kan lide og ikke lide, er jo ikke nødvendigvis det samme alle synes.
Vi er forskellige, og intet er finere end andet!!

Så derfor vil jeg ikke selv støtte op for regler omkring en minimum skrive længde, da jeg mener at der skal være plads til alle længder,stile og typer.

Det bør være en åben legeplads, og ikke kun for nogle udvalgte.

Mvh
Millicent
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Wildworld Empty
IndlægEmne: Sv: Wildworld   Wildworld Icon_minitimeFre Mar 01, 2013 10:52 pm

De sidste tre linier Angel, er i mine øje diskriminerende for dem der skriver kort, af whatever reason ; )

Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Wildworld Empty
IndlægEmne: Sv: Wildworld   Wildworld Icon_minitimeFre Mar 01, 2013 11:04 pm

Jeg giver dig helt ret!
Men jeg ved at mange vil synes det er røvsygt at få et svar, bestående af;
"Ja, lad os gå hjem til mig, jeg giver en kop kaffe"
og intet andet. Ja, alt for lange beskrivelser kan blive røvsygt og kedeligt at læse, helt enig, men jeg vil samtidig også sige der er forskel på at skrive et emne på en replik, og skrive et emne på 10 linjer, hvor der sker noget og man får en masse sanseindtryk, ikka at man skal skrive firetyve linjer om blomster, øjne, krøller eller noget, men man kan godt bare strejfe emnerne kort, og derved få en masse ind i emnet.
Alle er selvfølgelig velkomne på alle sider, det siger jeg ikke, men man skal måske lære at se forskel på en replik, to linjer, og et emne med bevægelse.
Som sagt, man behøver ikke skrive 125 linjer som nogle gør, medmindre det er pissegodt skrevet, og man får noget ud af at læse hvad der står!
Der er rigtig mange som skriver, hvor de deler det op i afsnit. I den forstand at man skriver fem linjer omkring noget ens emne partner har gjort, laver et nyt afsnit, og skriver så videre selv. Så man får reaktionen, og selv forsætter bagefter.

Jeg vil ikke angribe nogen, det var bare en mulig forklaring på hvorfor reglen er der, og hvorfor jeg typisk har lavet den på de sider jeg er admin på.

Men vi skal alle starte et sted, jeg startede med omkring fem linjer og har arbejdet mig op siden, men jeg ville personligt ikke få noget ud af at skrive et emne, på to linjer per svar. Og jeg er ikke den eneste.

Igen, ingen skal føle sig angrebet, fornærmet eller trådt på, vi er alle mennesker, vi har alle forskellige meninger og holdninger, og respekt for det.
Og det med de tre sidste linjer, det er slet ikke meningen! Jeg pointerer bare at det er hvad der sker på nogle sider, ikke at jeg siger det er okay, men jeg siger det sker. Desuden er vi som sagt forskellige, og skriver derfor ikke lige meget, og som du siger, man skal bare finde en emnepartner der passer til ens behov, eller den ene part må mande sig op og enten skrive mere for at tilfredsstille sin emnepartner, eller skrive mere af samme grund.

Desuden tænker jeg at vi måske burde lukke den her, da det her nok ikke var det reklamen skulle bruges til.

Mvh.
Angel

Btw, nice side.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Wildworld Empty
IndlægEmne: Sv: Wildworld   Wildworld Icon_minitimeFre Mar 01, 2013 11:11 pm

Ja...så blev vi mere enige Smile

Men det er en vigtig pointe at der er flere der gerne vil skrive indlæg på en eller to linier, og jeg mener de skal være velkommende til netop det.
Om de så bliver ved det, eller arbejder sig op, er en privat sag.

Men jeg ville aldrig selv have sådan en regel, den ekskluderer nogle fra siden, og frarøver dem jo dermed en mulighed for at arbejde sig op, øve sig - hvis de ønsker det.

Jeg forstår godt at du ikke er begejstret for at få en linie eller to, men det er jo heller ikke det vi taler om, vi taler om dem der er glade og tilfredse ved det....dem lukker vi ude med en sådan regel.

Andre kan jo takke pænt nej til leg Smile

Men , dejligt med en rask lille debat....i en sober tone Smile

Rigtig god weekend Angel- og resten af flokken Smile
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Wildworld Empty
IndlægEmne: Sv: Wildworld   Wildworld Icon_minitimeFre Mar 01, 2013 11:41 pm

først jjjaaaa jeg fik skabt en debat

det er bare det at jeg mener at det er unødvendigt bureaukrati at lave regler om linjegranser, ogjeg mener at det kan udelukke en stor del mennesker og jeg kan ikke på nogen måde støtte det (jeg støtter på ingen måde bureaukrati)

men det kan (som her på siden) være op til den enkelte spiller hvor meget man vil skrive, lange emner kan ofte være lidt af en udfortring, hvor imod korte emner kan være meget dynamiske og er lættere at præsse ind i lektier eller arbejde

PS. det er ikke nogen tilfældighed at de to rollespilsforumer i Danmak (denne side og The underworld)(set på antal af brugere ikke antal af emner) ikke har en linjegranse
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Wildworld Empty
IndlægEmne: Sv: Wildworld   Wildworld Icon_minitimeFre Mar 01, 2013 11:53 pm

- og det er nu ikke fordi største antallet af dem der emner på UW skriver en linie,
Faktisk er det lidt af en broget landhandel derinde XD

Jeg tror det er fordi siden er rimelig fri og alle føler sig velkommene der.
Det håber jeg da .

Admins har skabt en dejlig side, hvor der er højt til loftet og sjovt at lege.
De holder nogle gode solide rammer , der gør tingene har form og ikke glide./ smutter men uden at de bliver kontrollerende/ for styrende.
Selvom man ikke altid ' får sin vilje' så lytter de ....og man bliver respekterer.

Dette er Aterswell også rigtig gode til.

Tilbage til toppen Go down
Jayden

Jayden


Race : Dæmon
Bosted : Uptown, strandhus
Offgame Alder : 29
Tilmeldings dato : 28/03/12
Antal indlæg : 9858

Wildworld Empty
IndlægEmne: Sv: Wildworld   Wildworld Icon_minitimeLør Mar 02, 2013 12:02 am

Jeg elsker debatter om linjeantal!.. også selvom det måske ikke lige var her inde vi burde gøre det o_o’ på forhånd om forladelse til Silvereye!

Nå, jeg har spillet rollespil i 4-5 år nu (på skrift vel og mærke) og de er jer der har enten spillet med mig, eller læst mine ting ved at jeg normalt skriver kort. Med kort mener jeg 1-2 linjer per svar, og det er bestemt hvad der passer mig bedst.

Jeg synes det skal være frit for alle hvordan de vil skrive, og jeg bliver altid deprimeret når rollespilssider vælger at have et linjekrav. Rollespil handler om kreativitet og at hygge sig, og jeg ser ingen grund til at lave krav om hvordan det skal gøres.
Jeg synes det er fint når folk her inde fx skriver de har et krav på 3, 5 eller 10 linjer. Så kan man vurdere med sig selv om det er noget man gider skrive, eller om man hellere vil skrive med andre som er til lidt hurtigere spil.

Jeg synes at dine eksempler Angel var ret fede, og ikke noget der ville irritere mig at skrive med. Men ofte skriver folk længere en det, og nogle gange er det ting der på ingen måde er relevant for de to personer, men en masse tanker om baggrund som pludselig fylder 6 linjer. (Jeg prøver heller ikke at hate, jeg synes det er fedt nogle gider skrive en hel side når de emner xD det er bare ikke min stil)

For mit vedkomne skriver jeg langt, hvis jeg synes det er nødvendigt eller ville klæde mit svar godt. Jeg skriver kort, især hvis det er dialog. Det er ikke fordi jeg ikke er en trænet rollespiller, det er bare den stil jeg føler min kreativitet er mest levende i ^^

Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Wildworld Empty
IndlægEmne: Sv: Wildworld   Wildworld Icon_minitimeLør Mar 02, 2013 12:08 am

ja der jeg har ikke oplevet at der nogle som bliver udelukket på siden, hvis man ønsker at have et minimums gense for linjer så kan man skrive det når man søger emner og så kan dem som ønsker det skrive der og alle er tilfræsse, både gudomelige forfattere som dig Angel og ynkelige 2-3 linje folk som mig

personelig mener jeg at det er bedre at skrive få meningsfyldte ord end en hel roman af pladder og det ville blive moget pladder hvis jeg skal tvinge mig selv til at skrive mere end jeg mener er unødvendig
Tilbage til toppen Go down
Jayden

Jayden


Race : Dæmon
Bosted : Uptown, strandhus
Offgame Alder : 29
Tilmeldings dato : 28/03/12
Antal indlæg : 9858

Wildworld Empty
IndlægEmne: Sv: Wildworld   Wildworld Icon_minitimeLør Mar 02, 2013 12:10 am

Så Neal, der er intet galt i at skrive kort overhovedet xD jeg overvejede engang at lave en side hvor man ikke måtte skrive over 5 linjer… x’’D mest for at se folks reaktion, og selvfølgelig fordi jeg er lidt barnlig og bliver provokeret af alle disse her ”folk skal skrive langt, det andet er kedeligt” eller ”så må man øve sig” og hvad man nu ellers skal høre på. Men det ville jeg selvfølgelig aldrig gøre (den ville næppe få nogle medlemmer heller). Det ville bare være et sjovt twist xD
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Wildworld Empty
IndlægEmne: Sv: Wildworld   Wildworld Icon_minitimeLør Mar 02, 2013 12:23 am

det var også sarkasme det med 'gudomelige forfattere som dig Angel og ynkelige 2-3 linje folk som mig'
men jeg mener ikke at der burdte være andre regler end at man skal være høflig og så ikke køre powerplay

men det hanler meget om situationen, hvis man f.eks. skal beskrive et sæt så er der ofte brug for flere linjer end en dialog
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Wildworld Empty
IndlægEmne: Sv: Wildworld   Wildworld Icon_minitimeLør Mar 02, 2013 1:02 am

Nu vil jeg også være med! Very Happy

For mig gør det personligt ikke noget at man mindst skal skrive fire linjer. Guys, se på det som en udfordring! Det er sjovt at få den opgave at skulle skrive mere end fire linjer hvis man ikke gør det normalt. Så kan man forsøge lidt andet, der i blandt at beskrive og se hvad der sker ved det. Regler behøves ikke at være dårlige!
Der er ingen af os der startede RPG med at fyre 110 linjer af, vi starter alle sammen i de små, men det betyder ikke at man gerne må udvikle en skrivestil der trækker op i linjetallene tidligere end muligvis forventet. Selv holder jeg allermest af indlæg på en mellem længde. Så der er handling, lidt beskrivelse og dialog, uden at det bliver langtrukket smat om de lange hvide fingre der kærtegner noget meget fint stof.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Wildworld Empty
IndlægEmne: Sv: Wildworld   Wildworld Icon_minitimeLør Mar 02, 2013 1:21 am

- ja Stephen.....men som Jayden skrev før , så fortrækker han noget andet.
Og hvorfor skulle han ikke måtte emne som han selv ønsker?
hvorfor opstille en regel?

Det giver ikke mening.

Det svare til jeg siger at jeg helst vil have sex på gammeldags måde og med et langt forspil....
Så dem der ikke ønsker et forspil og vil lege ' hunde' de bliver ikke mine sengekammerater OG de må ikke gøre det med andre der ellers vil på netop den måde- de må slet ikke gøre det!!

xD
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Wildworld Empty
IndlægEmne: Sv: Wildworld   Wildworld Icon_minitimeLør Mar 02, 2013 1:24 am

Sjovt at nu lige vælger dét eksempel. Hentyder du til noget? Jeg syntes vi har lange forspil ... eller ... i en god længde! *host*

Selvfølgelig er det surt, men nu er de der og det må man så bare acceptere. Tage det som en udfordring hvis man joiner siden eller lade være, hvis man ikke vil lege efter de regler. Sådan er det bare Smile
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Wildworld Empty
IndlægEmne: Sv: Wildworld   Wildworld Icon_minitimeLør Mar 02, 2013 1:28 am

Ved ikke hvad du taler om o.o

Og..nej....den slags regler er åndsvage og burde stryges Razz

Vold og grov sex, kan måske generer andre....men hvordan kan to der emner sammen og bare skriver enkelte linier på nogen måde generer andre så der laves en regel, det er snopperi.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Wildworld Empty
IndlægEmne: Sv: Wildworld   Wildworld Icon_minitimeLør Mar 02, 2013 1:30 am

Det kan godt være, men syntes også det er for meget at gå op i en spids på grund af en regel man lige så godt kan vende til en udfordring. Tænk positivt! - Der er en grund til at jeg er en engel Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Wildworld Empty
IndlægEmne: Sv: Wildworld   Wildworld Icon_minitimeLør Mar 02, 2013 1:34 am

En meget stædig agtig engel, er du ikke Stephen Samson ? Smile

* trækker Stephen afsted ud af tråden, nu har HAR sagt sin mening *
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Wildworld Empty
IndlægEmne: Sv: Wildworld   Wildworld Icon_minitimeLør Mar 02, 2013 1:43 am

Rettelse: nu HAN har sagt sin mening.

Farvel! Tak fordi i gad at lytte til mine visdomsord! Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Wildworld Empty
IndlægEmne: Sv: Wildworld   Wildworld Icon_minitimeLør Mar 02, 2013 3:29 am

Neal tak for din sarkasme.. det ikke fordi jeg ser mig selv som bedre end andre, jeg kom bare med en forklarning på hvorfor nogle side har den regl. (for at være ærlig så gjorde den ondt) Og så siger at jeg personlig ikke for noget ud af en linje eller to.. Men jeg ser ikke jer der kun skriver to linje som mindre hver end mig. UNDSKYLD meget hvis det er sådan i har opfattet det..

Jeg er live act role-player og bare van til der ske end del mere, hvad det gælder sanser..
og der er sider hvor det fungere fint med længe emner, henvender til en side som fx. vie la mort..

og så har jeg vidste sagt det jeg skulle...
Angel
Tilbage til toppen Go down
Jayden

Jayden


Race : Dæmon
Bosted : Uptown, strandhus
Offgame Alder : 29
Tilmeldings dato : 28/03/12
Antal indlæg : 9858

Wildworld Empty
IndlægEmne: Sv: Wildworld   Wildworld Icon_minitimeLør Mar 02, 2013 3:41 am

Mange tak Millicent xD det er altid rart at blive bakket op!

Og til Stephen xD jeg synes ikke rollespil skal være en udfordring, det skal være rollespil xD sjov og hygge med sine venner, få levet sig ind i nogle karakterer man godt kan lide og få lavet nogle gode historier. Jeg er helt cool med at nogle har brug for 4-5 linjer for at få den oplevelse og at nogle skal bruge 10 xD jeg skal bare kun bruge 2.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Wildworld Empty
IndlægEmne: Sv: Wildworld   Wildworld Icon_minitimeLør Mar 02, 2013 4:08 am

Stephen er den med det store ego , og jeg med det store retfærdighedsgen.
Vi er et ' smukt ' par med livlige diskussioner 'over middagsbordet' xD

Udover det er han min auto korrektur , en helt gratis service - hvor heldig kan man være.
* kindkysser Stephen *

Angel : din tone var sober og var der misforståelser ryddede du dem helt af vejen , da du svarede mig. Så kinden op pige, en rask samtale er kun herlig , vi ER og SKAL ikke være ens ! Smile

Jayden : udelukkelse aktiverede mit retfærdigheds gen , du er velkommen Smile

Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Wildworld Empty
IndlægEmne: Sv: Wildworld   Wildworld Icon_minitimeLør Mar 02, 2013 4:31 am

men reglen er bureaukrati (en regl som ikke kommer nogen til nytte)
og grunden til at den re unødvendig er at de spillere som vil spille længere indlæg kan gøre det
jeg kan godt skrive, men jeg gider ikke blive tvunget til det, det er bare en dum regl, lige som jeg ikke har noget mod at skrive digt, men jeg kan bare ikke lide at blive tvunget til det
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Wildworld Empty
IndlægEmne: Sv: Wildworld   Wildworld Icon_minitimeLør Mar 02, 2013 4:39 am

Bureaukrati ordbetydning

1) administrativt arbejde der ofte er præget af for mange regler, af pedantisk og langsommelig behandling af sagerne og af utilstrækkelig kontakt med borgerne eller andre brugere

2) stor stab af embedsmænd og kontorfolk der administrerer i en stat, en organisation el.lign., ofte på den ovenfor beskrevne måde

undskyld, men hvis ikke der var regler ville der bare være anarki..
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Wildworld Empty
IndlægEmne: Sv: Wildworld   Wildworld Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Wildworld
Tilbage til toppen 
Side 1 af 2Gå til side : 1, 2  Næste

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Aterswell :: Om siden :: Reklamer-
Gå til: