Aterswell
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgTilmeldLog ind

 

 ... er tegn på regn ... - Millicent

Go down 
Gå til side : 1, 2, 3 ... 17 ... 34  Næste
ForfatterBesked
Gæst
Gæst




... er tegn på regn ... - Millicent Empty
IndlægEmne: ... er tegn på regn ... - Millicent   ... er tegn på regn ... - Millicent Icon_minitimeFre Jun 22, 2012 6:20 pm

Sted, tid, vejr & omgivelser: Beskrives i teksten.

Et par vinduer så store som enorme rum portaler hvor der næsten både kunne komme huse og lejligheder ud af, viste et vådt og trist syn. Til trods for at billedet blev en smugle forskønnet af de enorme både der lå i havnen og skinnede, styrtede regnen stadig ned fra tykke grå skyer der syntes ikke at have nogle ende. Vejret var også godt lummert, hvilke altid var en forsikring om torden. Men til trods for det dårlige vejr, måske lige præcist på grund af det dårlige vejr, var der en hel del på den lille havne café, som igennem årernes løb også var blevet til en mindre restaurant. Ifølge Stephen der havde boet en del år, var den mest en café, men der var poppet en masse mad op på menu kortet så de måtte have forladt konceptet en smugle, for at få mulighed for flere kunder i bixen.
Hver gang døren blev åbnet hørte man tydeligt vandet der væltede ned fra skyen over dem og hver gang så man de arme mennesker der var våde fra top til tå og let kunne sammenlignes med en mus, dog manglede de halen. Et svagt smil spillede i Stephens mundvige af en fremmed men tydeligvis underholdende tanke, før han førte sit krus med te op til munden. Endnu var den for varm, men det var til at klare. Det gav ligefrem en behagelig følelse at mærke væsken brænde sig vej igennem systemet.
Med et hurtigt blik på uret over disken, kunne han hurtig konstatere at han havde siddet inde i på cafeen i tyve lange minutter. Det var lige lang tid i følge Stephen, der normalt ikke bare sad og lavede ingen ting på en café, men hans møde med nogle musiker var blevet afrundet langt før tid. Klokken et var han derfor sjokket ud i regnen og lignede en drukken mus få sekunder efter. Han havde ingen noder med, da han havde håbet at kunne komme hjem og lave rasten, men nej, det ville skæbnen ham ikke. Han var derfor strandet på en café på havnen hvor han så sad og tog sig sammen til at gemmevæde alt hans tøj endnu en gang.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




... er tegn på regn ... - Millicent Empty
IndlægEmne: Sv: ... er tegn på regn ... - Millicent   ... er tegn på regn ... - Millicent Icon_minitimeFre Jun 22, 2012 7:09 pm

Endelig en fridag .
Det var to dage siden mødet med William og en fire stykker siden..natten med Stephen.
Egenlig havde hun håbet at høre fra ham, men hendes mobil var forblevet tavs.
Hun var begyndt at tvivle om hun nu havde givet ham sit nummer?
Men hun mente at kunne huske hun havde lagt det til ham, den dag hvor hun så brat måtte på stationen til afhøring.Hun havde enda grebet sig selv i at holde udkig efter ham på jobbet,for at se om han pludselig var at finde, blandt barens øvrige gæster.
Denne fridag, skulle bruges til at rense ud.Udlufte alle de sære oplevelser den sidste lille uge havde budt på, og genfinde den indre balance.
Det havde syartet så godt...
Ned på havnen, is i hånden, en hvid romantisk blonde kjole med små ærmer og knælangt skørt og en mosgrøn løs cardigan hen over.Solen spillede i hendes lyse lokker, men så...som at nogen klikkede på kontanken...kom de tunge sorte skyer, og nådesløst skyllede al sommer glæden væk.
Selv om hun var hurtig til at søge ly i den hyggelige café, havde regnen sat sit spor på både hår og tøj, og små perler af vand , dryppede ned fra lokkerne og ned af næse og kind, da hun oppe ved disken, bestilte sin varme kakao drik.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




... er tegn på regn ... - Millicent Empty
IndlægEmne: Sv: ... er tegn på regn ... - Millicent   ... er tegn på regn ... - Millicent Icon_minitimeFre Jun 22, 2012 7:41 pm

Der skete virkelig intet, ikke ud over at pengene rullede ind, så den nærmeste plan inden for fem minutter var at komme op på de to ben han var født med og så komme hjem, men en effektiv bremseklods kom ham i forkøbet. Millicent. Selv på længere af stand og drukken som en mus kunne Stephen genkende hende, sikkert også på grund af hendes meget piget tøjstil som lå i kjoler. Kjoler klædte også kvinder bedst, så han lod frede hvile over hendes påklædning og blev siddende, mens han små uhøfligt stirrede på hende. Først da hun trådte ind på den selvsamme café han sad i, tog han blikket til sig og fik pludselig meget travlt med at læse tegrums i bunden af hans kop.
Millicents stemme blev næsten forstærket i Stephens øregang mens han næsten sad og forsøgte at høre efter hendes samtale, men kun næsten, mere ville han ikke indrømme. Samtalen var ikke interessant. En bestilling på en kop kakao der på ingen måder var billig, men det var hans kop heller ikke. Prisklassen var i samme klasse som dem der ejede bådende. Noget Stephen ikke kunne betale hver dag og så godt var det heller ikke, men det var tilfredsstillende og der var tag, så mon han ikke klarede det?
Halvt om halvt håbede Stephen at Millicent ville opdage ham, for han ville mere end gerne tale med hende, men alligevel var han også sikker på at det nok ikke var det bedste i verden, men nogle gange skulle man bare være egoistisk. Det var en regel han efterhånden havde lært, for man kunne ikke altid gøre verden god og fri, selv ikke som supermand. Med et tvetydigt smil på læberne, drejede han hoved om, så han kunne se ud igennem det store vindue og kigge på de flydende penthause boliger. Hvis det ikke havde været fordi det øsede ned, ville han gerne prøve en ferie på sådan en flyder, men det lød lidt ikke som noget der var inden for rækkevide.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




... er tegn på regn ... - Millicent Empty
IndlægEmne: Sv: ... er tegn på regn ... - Millicent   ... er tegn på regn ... - Millicent Icon_minitimeFre Jun 22, 2012 9:10 pm

Betalingen blev klaret og Millicent huskede pludselig grunden til hun ikke flere gange ugenligt sad og hyggede sig, steder som dette.Prisen var jo på niveau med Chrysler bygningen i Nyc, for guds skyld...det var jo for hulan bare en kakao og ikke en mindre saltvandsindsperle ,hun havde købt.
Nå...med sin kakao liggende lunt i hånden, begyndte hun at inspiserer og søge efter et plads til sig selv, meget gerne nær et vindue,så man kunne følge med i havnens liv.
Ej!....var dét virkelig sandt! Hun troede dårligt sine øjne og måtte da også lige kigge en ekstra gang.
Vilkårligt smilede hun ,helt op i øjnene kunne det ses, da hun satte kursen mod hans bord.
Han havde ikke opdaget hende endnu, det tydede det ikke på, så han ville måske blive overrasket.
Og Jov...en lille del af hende tøvede, var forberedt på han muligvis ikke ...ønskede...hendes selvskab, når nu han ikke havde ringet og bedt om det.Men hun huskede kun al for tydeligt deres tid...og nat...sammen og hun havde intet valg, andet end at gå til ham.Hun....kunne så godt lide hans selvskab, og ville det ikke virke underligt bare at dreje omkring og gå?
Hun havde nu kun et par skridt til bordets kant, da hun med glad stemme sagde " Hey..Stephen, må jeg tage plads?"
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




... er tegn på regn ... - Millicent Empty
IndlægEmne: Sv: ... er tegn på regn ... - Millicent   ... er tegn på regn ... - Millicent Icon_minitimeFre Jun 22, 2012 10:24 pm

Lokalet var fyldt med larm, stemmer, skrabende stole mod trægulvet, sko, støvler og andet fodtøj, hvilke hurtig gjorde det umuligt for Stephen at høre lyden af Millicents skridt, så en smugle overrasket ville han også være blevet, hvis det ikke havde været fordi vinduet reflekterede hans omgivelser bagved. I samme øjeblik hun åbnede munden og hilste, drejede Stephen rundt og gav sit bedste smil. "Halløj." Hilste han en smugle overfladisk og nikkede. Han havde det lidt som den gang efter deres nat i det efterladte hus, for ikke at sige meget som den gang. Hans hjerne trampede af sted for at finde på et emne. Han greb ud efter det mest logiske at tage fat på. "Hvordan går det?" Generelt ville han gerne høre hvordan hun havde det, men interessen lå mest i hendes arbejde, hvilke ikke gjorde det hele spor bedre. Han burde sig bekymre om hende og ikke hendes gøremål, men folk sagde at ens arbejde også var ens liv. Stephen var ikke helt enig med denne påstand, men de skulle ikke til at debaterer omkring det.
Kort fik Stephen bukket blikket ned i sit tomme krus, hvor han kort overvejede at gå op og få en ny kop, men droppede idéen. Der var nok penge spyttet i biks, hvorfor smide mere i, pengene flød tydeligvis ind, trods de høje priser. Måske var alle andre end ham og Millicent vildt rige. Måske havde de sat sig på et helt forkert sted?
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




... er tegn på regn ... - Millicent Empty
IndlægEmne: Sv: ... er tegn på regn ... - Millicent   ... er tegn på regn ... - Millicent Icon_minitimeFre Jun 22, 2012 11:09 pm

Hendes smil forblev på læberne da Stephen rettede sine øjne op mod hende og smilende sagde hej.
Men...Arh, var han ikke en kende formel? Hun lod tvivlen komme ham til gode og ventede spændt på hans næste sætning.
Den kom...men det var ikke en ' hvor er det dejligt at se dig,Millicent...jeg ville ringe og inviterer dig ud'.og det var heller ikke et glad ' jo...sæt dig endelig ned,jeg har savnet dig '.Hun kunne høre Williams stemme i hendes tanker, advarer hende om at hun havde for høje forventninger, og derfor ville blive skuffet.
Med dette i mende, koncentrerede hun sig om at bevare smilet og svarede ham så enkelt og godt ,det lige lod sig gøre...imens hendes pegefinger langsomt strøg frem og tilbage over bordets kant " Nogle...travle dage, men jeg har det godt " tankerne kørte videre , på fuld blus...hun kunne jo ikke rigtig tillade sig at sige ' men jeg har savnet dig', kunne hun vel? Det ville have både en beklagende tone og en påtrængende følelse over sig.
" Sikke et vejr ? ...hvad lavder du egenlig hér, er du i selvskab med nogen eller ..?"
Det rev i hendes indre...det var for hende en væsentlig mere stiv konversation end hvordan hun havde forstillet sig deres næste møde.

Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




... er tegn på regn ... - Millicent Empty
IndlægEmne: Sv: ... er tegn på regn ... - Millicent   ... er tegn på regn ... - Millicent Icon_minitimeLør Jun 23, 2012 12:37 am

Stephen lyttede og nikkede til sidst, fortsat i sin meget overfladiske fase som ikke tillod de helt store ord eller handlinger. Deres stive samtale fortsætte hvor den slap. "Ja, men jeg er glad på at jeg så var på vej hjem og ikke på vej et sted hen. Nej, jeg er ikke sammen med nogle, jeg er her mest på grund af regnen." Han gjorde en lille gestus mod de store dråber der slog mod ruden. Samtalen blev derefter sluttet hvis ikke Millicent kunne redde den, inden den blev afbrudt af en lang tavshed fra Stephen der sad fordybet i sit eget tankespind.
Som et lyn fra en klar himmel, slog der en tanke ned i Stephen som fik ham mentalt til at hoppe i sædet af overraskelse, selvom det på ingen måde burde overraske ham så meget som det gjorde. "Tog du et bad da du kom hjem, eller før du skulle arbejde?" Det blev en del mere direkte end han havde haft i hensigt, men han var åbenbart meget ivrig efter at høre et svar, andre mulige grunde kunne han ikke finde.
Mens Stephen spændt og nervøs som en lille hund ventede på svaret, skabte han sig nogle livlige billeder af hvordan denne Alias ville se ud, hvis hun troppede op og lugtede langt væk af engel. Godt nok var Stephen ingen varulv, men det måtte have fremkaldt en form for reaktion, hvis hun ikke havde kvalt lugten i sit shampoo eller parfume som Millicent også sagtens kunne have brugt før hun tog af sted.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




... er tegn på regn ... - Millicent Empty
IndlægEmne: Sv: ... er tegn på regn ... - Millicent   ... er tegn på regn ... - Millicent Icon_minitimeLør Jun 23, 2012 1:18 am

Åh Gud, hvorfor lader du ikke lynet slå ned i mig- bad hun stille.
Det var jo nærmest ...akavet deres formaliseret samtale og Stephen virkede så underlig kold, eller i af fald reserveret .
" Ja...også regnen fik mig skubbet herind, jeg har fri i dag...og ville egenlig nyde dagen og den friske luft, meeen..".Hun stod lidt og så på ham, imens hun forsøgte gøre op med sig selv om hun skulle stikke halen mellem benene og luske væk, ikke ulig en slukøret hund.Han havde ikke sagt hun måtte sætte sig , og hun kunne jo ikke så godt bare blive stående....efter nogle minutter i tavshed ville det jo se evnesvagt ud.
Stephens spørgsmål kom totalt bag på hende.
" eh...om jeg tog et bad...inden jeg skulle på job?" hun så nok meget forvirret ud, da hun slet ikke forstod hvorfor han dog overhovedet skænkede det en tanke.
Naturligvis havde hun gjort netop det.De havde badet i havet, og ligget på en sandstrand.Og ydermere var det den første arbejdsdag hun skulle på, så hun ville jo gerne gøre et godt indtryk- eller ikke et dårligt i hvert fald.
" øh..joo...jeg vær da i bad og gøre mig lidt i stand...du ved sand og hav og et helt nyt job?.eh, hvorfor Stephen?'.
Millicent stillede sit krus på bordet ,men selv blev hun pænt stående med et helt uforstående udtryk skrevet i ansigtet.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




... er tegn på regn ... - Millicent Empty
IndlægEmne: Sv: ... er tegn på regn ... - Millicent   ... er tegn på regn ... - Millicent Icon_minitimeLør Jun 23, 2012 2:40 am

Det syntes at more Stephen, Millicents svar. "Måske kunne din chef lide havlugt?" Spurgte han spørgefuldt og kiggede på pladsen foran ham, før han så igen kiggede tilbage på Millicent. "Jeg kan ingen nåle eller farlige dyr se, hvorfor sætter du dig ikke ned?" En ting han måtte huske til en anden gang. Større håndbevægelser. Det var en atypisk til at skulle huske, men uanset hvad måtte han huske det, for hun havde tydeligvis ikke set hans lille 'du må gerne sætte dig ned'-nik. Næste gang var det bare med at nikke ivrigt som en hund.
Under bordet strakte Stephen bentøjet og strakte bene, før han igen samle sig sammen og lænede sig ind over bordet. "Hvordan går det så med model jobbet, kunne de lide dine billeder?" Han forsøgte at sætte en interesseret maske op og det lykkes også godt og vel, selvom det sagtens kunne have gjort meget bedre. Hvis Millicent kendte Stephen godt, ville hun vide hvordan han så ud når han virkelig var interesseret i noget og ikke bare halvt.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




... er tegn på regn ... - Millicent Empty
IndlægEmne: Sv: ... er tegn på regn ... - Millicent   ... er tegn på regn ... - Millicent Icon_minitimeLør Jun 23, 2012 7:40 am

Millicent bibeholdte det forundrede udtryk.Hun kunne slet ikke følge deres samtale og kunne ikke forstå hvad Stephen lige havde gang i .Hun kæmpede en brav kamp i forsøget på at enten forstå- eller gennemskue hvad han havde gang i, men hun tabte stygt.
Hun tørrede igen lidt regndråber væk , der stammede fra hendes hår lokker.
" jeg VAR i bad så jeg har ingen idé om hvad Alias mener om havluft" sagde hun stadig helt i tågen over hvad det var for en samtale, hun kneb øjnene lidt samme og tilføjede dernæst " Og nu det jo heller ikke sådan, at han går og lugter til mig hele tiden, vel"
Hans halvhjertet invitation, skyndte hun sig at tage imod og fik sat sig ned " Jeg ville bare være sikker på det var okay og jeg ikke...at du ikke skulle gå eller noget" forklade hun , og tog sit krus imellem begge hænder og gled det lidt frem og tilbage.
Millicent forsøgte at se ham ind i øjnene....rigtig se....skabe en god kontakt.Hun måtte forsøge at ændre denne stive stemning.Hun gav ham et lille smil da hun sagde " joo...de var finr tilfredse og jeg er officielt i folden hos Mclavender.Det er ret cool....og jeg vil komme i reklamer, gå showes og enda udlejes til advents og sådan noget...tjavs"
Hunnrystede lidt på hovedet.Lige så sjov og spændende hun syntes model verdenen var, lige så hul og overfladisk var den virkelig også- men del del forsøgte hun målrettet at styrer uden om.
" sååå...hvad har du lavet siden sidst?" spurgte hun og kiggede kort ned på hans hænder og tilbage til hans øjne.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




... er tegn på regn ... - Millicent Empty
IndlægEmne: Sv: ... er tegn på regn ... - Millicent   ... er tegn på regn ... - Millicent Icon_minitimeLør Jun 23, 2012 10:56 pm

Hvis Stephen ikke havde fundet det underligt at slå en latter op endnu en gang, havde han sikkert gjort det. "Selvfølgelig er det okay og hvorfor skulle jeg gå når du kom? Jeg nyder skam dit selvskab." Det hele var ganske rigtig. Han nød hendes selvskab og samtidig gav det ham en undskyldning for ikke at bevæge sig udenfor. Normalt var Stephen ikke negativt indstillet over for noget med mindre der var soleklart at det ikke gav nogle mening på nogle vis, men selvom et model job gav penge, så kunne han alligevel ikke abstrahere fra alt det såkaldte 'tjavs' Millicent hostede op med. Vampyrer og modeljob var åbenbart to ting han ikke kunne sætte sig ind i, måtte han efterhånden sande. Det var heller ikke til at komme udenom, at det næsten lyste ud fra hans kropssprog at han på ingen måde var begejstret for det, men han forsøgte med et halvhjertet opmuntrende smil. "Det lyder da godt." Lige så halvt som smilet var, var hans ord.
Stephen var godt tilfreds med emne skiftet, så han kastede sig nok en smugle for ivrigt ud i det. "Nu er det jo kun fire dage siden og min verden køre ikke lige så hurtig som din, men jeg har arbejdet på noget musik og været sammen med nogle venner der har planer om en CD udgivelse i den nærmeste fremtid. De planlægger noget eventyrs musik, så ønsket er at jeg skal komponere ... tror jeg." Job tilbudet var noget der havde sat en masse funderinger i gang i hoved på Stephen, som vidste at han arbejde på samme vilkår som en hver anden freelancer, selvom han ikke direkte var en. Jobbet ville give ham kassen, men det ville ikke vare evigt og det ville ikke være et let job. Der ville være masser at lave og gøre.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




... er tegn på regn ... - Millicent Empty
IndlægEmne: Sv: ... er tegn på regn ... - Millicent   ... er tegn på regn ... - Millicent Icon_minitimeLør Jun 23, 2012 11:43 pm

Hun tænkte lidt over hans svar.Det var jo ikke bare det at han ikke virkede interesseret.
Det med model job, var måske et samtale emne der ville tiltale flere piger end mænd, men det var den tavse modvilje der emmede fra Stephen af.I hele hans kropssprog og hele hans attitude.
Han synes det var et åndsvagt job ....og hendes bar job havde han vist heller ikke den store tiltro til.
Hun.blev lidt slukøret.Troede han at hun bare var en dum blondine ..et tomt påklædnings stativ?
" Det er et springbræt til noget andet...noget større,hvor jeg skal bruge min kreativitet" forsvarede hun sig imod hans utalte anklage.
Hun synes tilgengæld at hans lille projekt lød spændende " uh...det er da godt, ikke? Lige sådan noget du elsker at beskæftige dig medx modsat ham var hendes interesse og glæde ægte og let at vise.
En tanke slog hende , gud ved hvordan Stephen ville tænke om den del hvor hun blev hyret til adents, som om to dage, hvor hun skulle agere date for en direktør ,Marc Hattaway...altsår ikke date som i kysseleg...men som et slags reklame stød...for både Marc og modehuset Maclavender.Det var til et velgørenheds bal.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




... er tegn på regn ... - Millicent Empty
IndlægEmne: Sv: ... er tegn på regn ... - Millicent   ... er tegn på regn ... - Millicent Icon_minitimeSøn Jun 24, 2012 5:21 am

Pludselig syntes vægtbalancen på vægten at være abnorm stor i følge Stephen, der ikke fandt det specielt godt. Ikke for ham og muligvis heller ikke for Millicent. Han brød sig tydeligvis ikke om det hun lavede, men hun viste åbenlyst begejstring og mere glæde end han gjorde for hendes projekter. Måske burde han bare droppe alt det overfladiske og så bare være glad på hendes vegne, det var altid en god start, men Stephen fortsatte i sin pissemistiske onde cirkel. "Det giver noget, men kræver også en del arbejde." Stephen ville aldrig kategorisere sig selv som doven og så alligevel måske til tider. Aldrig var et stort ord, ligesom det var en stor opgave der ville ligge foran ham hvis han skulle til at springe ud som komponist. Så var der pludselig meget mere på spil og ikke bare noget med at sidde der hjemme og trykke noget af.
Tankerne begyndte at slå krølle, så før det blev en for stor hårbold skubbede Stephen knuden væk. "Skal du noget mere i dag, eller har du fri rasten af dagen?" Hvis han kunne snige sig til noget mere tid sammen med Millicent ville han enormt gerne og så som bonus for hende - hvis hun kunne lide hans selvskab - ville han forsøge at give fløjten en anden lyd for endnu lød den skæv og falsk med hans negativetet.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




... er tegn på regn ... - Millicent Empty
IndlægEmne: Sv: ... er tegn på regn ... - Millicent   ... er tegn på regn ... - Millicent Icon_minitimeSøn Jun 24, 2012 5:41 am

Uh....den knægt.Nogen gange...nogen gange ! Kunne hun simpelthen ..argh! ' det kræver en del arbejde' - og det troede han ikke hendes gjorde. Han skulle ba vide hvor mange kameler hun slugte i model jobbet, hvor meget folk hele tiden pillede og rettede på hende og or mange timer hun skulle poserer i underlige stillinger.Og om et par dage skulle hun i en cocktailkjole, til et middags selvskab! Hvor yderst pinligt.Alle de andre kvinder ville være i lange selvskabs rober, som etiketten normalt ville stræbe efter, men netop grundet det havde Hattaway og Mclavender aftalt at hendes kjole skulle være kort, for at vække samtale og opmærksomhed.Og Millcent var ikke helt sikker på det var et klogt valg.
Og jobbet på baren....du gode gud! Hvad hun ikke oplevede der.
Hun rynkede næsen"Ja...det må være meget hårdt"sagde hun lidt ironisk og drak lidt kakao.
" naa...jeg har fri og egenlig ville jeg bare vindues shoppe lidt så jeg har ingen aftaler, vil du have mere at drikke?" hun havde bemærket at hans te var væk forlængest og ville gerne holde lidt længere på ham, bare lidt.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




... er tegn på regn ... - Millicent Empty
IndlægEmne: Sv: ... er tegn på regn ... - Millicent   ... er tegn på regn ... - Millicent Icon_minitimeSøn Jun 24, 2012 6:29 am

Hvis det skulle gå mere skævt måtte Stephen virkelig bruge fantasien. Han overvejede kort at sige hende i mod, men det var vist ikke nødvendigt. Situationen havde det slemt nok i forvejen, så der var ingen grund til at han blev irriteret over noget han i grunden ikke vidste noget om, derfor blev han tavs som en østers til Millicent spurgte om hans ikke eksisterende drikkevare. "Jeg tror jeg har smidt nok penge her til de næste par år." Han gjorde et lille forsøg med et smil uden at gøre mine til at rejse sig op. "Men smager dit godt?" Det var næsten som at starte helt fra bunden, bare endnu værre, mere pinligt og akavet.
Hvis han havde været lille nok, ville Stephen med glæde være krøbet i et musehul, men det kunne han af gode grunde ikke. Millicent havde givet ham det svar han ønskede, men nu syntes idéene han havde haft ikke længere så god.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




... er tegn på regn ... - Millicent Empty
IndlægEmne: Sv: ... er tegn på regn ... - Millicent   ... er tegn på regn ... - Millicent Icon_minitimeSøn Jun 24, 2012 6:45 am

Hun nikkede til ham ."ja...det er ikke discount priser de kører her" sagde hun med et lille smil.
Hun stjal sig til et lille blik på ham, inden hun kiggede videre på andre folk og genstande på cafeen.Hvorfor var han sådan her? Han var slet ikke på samme måde, som da hun mødte ham i parken.Det var garanteret den nat.Han ønskede ikke at ...følge op...på den.
Det havde været hvad det var, og nu virkede det akavet at sidder her med hende.Han var mpske bare høflig, og slet ikke intesseret i hendes selvskab.Hun mærkede en ubehagelig snurrende følelse i sin krop netop samtidig som han spurgte til hendes drik.
" joooehh...den smager fint " svade hun lidt tamt.
Hvis han skulle være sådan, kunne hun ligeså godt gå og ikke lide mere.
Men inden hun ville gøre det, kunne hun ikke dy sig for at trykke på en lille knap, og hun håbede hun ramte rigtigt da hun fangede hans øjne og holdte dem fast " Sig mig, er du sur på mig?"
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




... er tegn på regn ... - Millicent Empty
IndlægEmne: Sv: ... er tegn på regn ... - Millicent   ... er tegn på regn ... - Millicent Icon_minitimeSøn Jun 24, 2012 8:46 am

Millicent trak på det. Det måtte betyde at hun ikke syntes helt om drikken, hvilke på sin vis ikke undrede Stephen. Tingene havde det med at smage mærkeligt når det skulle være den bedste kvalitet. Det kunne han så fundere lidt over, men fik ikke muligheden da Millicent pludselig spurgte ind til hans relation til hende, hvis man kunne sige det på den måde. Det kom en smugle bag på ham, men inden der var gået for lang tid fik han hostet op med et svar. "Nej, bestemt ikke. Jeg nyder dit selvskab som jeg har sagt før." Der var ikke rigtig noget at sige til at hun virkede sur. Han ville nok også selv have spurgt på den måde. "Jeg tror bare stadig jeg er lidt små overrasket." Et kort næsten nervøst smil så dagens lys, før hans læber formede sig til ord. "Det er ingen hemmelighed at jeg ikke har gjort det så hurtig med nogle andre, men jeg har bestemt heller ikke fortrudt det. Det håber jeg heller ikke du har ..." ... og så var han atter endt på tynd is, men hun var sikkert typen der fortrak sandheden så han fortsatte også selvom lysten til at krybe væk var større. "Tror bare det i bund og grund overrasker mig, fordi at verden fortsat snurre rundt, uden den helt store forskel."
Stephen kunne tilføje at det havde gjort en enorm forskel for ham, men det syntes alligevel at at være lidt for personligt at lufte. At han allerede havde sagt mere end rigeligt var han klar over, så der var ingen grund til at grave mere rundt i det.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




... er tegn på regn ... - Millicent Empty
IndlægEmne: Sv: ... er tegn på regn ... - Millicent   ... er tegn på regn ... - Millicent Icon_minitimeSøn Jun 24, 2012 4:44 pm

Hmmm.Han var ved gud ikke nem at tyde den mand.
Selv når svaret dybest set var iorden , virkede det formelt og distancerende.
" Jeg skal forsøge ikke at give dig anledning til at ændre holdning så " lovede hun i et spidst forsøg på humor igen.
Hun blev straks mere formildet og så nysgerrigt på ham .." overrasket over hvad dog ? spurgte hun ind til og helt ærligt så havde hun nok forventet at han ville sige noget i stil med ' overrasket over at løbe ind i dig hér'.
Men da han forsatte vidste hun ikke om hun skulle grine eller græde.
Sad han dér,og smækkede det faktum midt i ansigtet på hende, at det havde været overraskende hurtigt at de...?
Han..han burde da slet ikke omtale det...spådan.
Hun så godt det lille forsigtige smil, men effekten af det blegnede lidt ved siden af hans ord.
For helvede... De havde ikke talte sammen siden og nu sad de på en cafe, var det hendes komplette mangel på erfaring ,der var på spil hér- eller opførte Stephen sig lidt...ufølsomt.
Hun sukkede stille.
" Jamen...det er jeg da glad for du ikke har,jeg ville nemmelig have meget store problemer med at tage det tilbage" sagde hun lidt tørt, men hun var slet ikke færdig med at bide ..." Årh...du plejer ikke gøre det så hurtigt? Well..jeg plejer slet ikke at gøre det,sååå"
Hun sad lidt forvirret over al det sagte og usagte der gjore luften tyk af energi mellem dem.
Stephens næste bemærkning ,at overraskelsen lå i at verden stadig snurrede rundt som vanligt bagefter' var måske ikke ment sådan, men Millicent mente det var en indirekte måde at sige på at hun havde været....en skuffelse.Hun lænede sig lidt ind over bordet og så ind i de gyldne øjne af hans, da hun lavt meddelte " Nu stopper du fandme Stephen.Hvad fanden er der galt med dig idag?"
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




... er tegn på regn ... - Millicent Empty
IndlægEmne: Sv: ... er tegn på regn ... - Millicent   ... er tegn på regn ... - Millicent Icon_minitimeSøn Jun 24, 2012 8:30 pm

Millicent var efterhånden ikke den eneste der syntes at modparten var forvirrende. Her forsøgte man at snakke lige ud af posen og så fik man ikke andet end tørt brød tilbage. Stephen kunne ikke gætte helt hvorfor, men hun måtte have tolket det på en anden måde, men der var en million måde at tolke tingene på. Efterhånden så valget ret klart ud, enten kunne han lige så godt forsvinde inden han fik mere eller også kunne han forsøge at forsvare sig selv, hvilke sikkert ville ende hvor de allerede var.
Millicent syntes dog ikke at være færdig med det hun var gået i gang med. Kort sad Stephen og overvejede sine muligheder, før han tog den ene af de to valg han havde. "Jeg forsøger bare at fortælle dig sandheden. Hvæsede han næsten tilbage og lænede sig ind over bordet for at møde hendes øjne. "Men det er lidt svært når du ikke er villig til forstå hvad jeg mener." fortsatte han og stemte fødderne mod gulvet imens han smed sine sidste ord efter hende. "Du kan tænke over hvordan du vil analysere det hvis jeg siger at jeg elsker dig." Med den afslutning på deres samtale, forlod Stephen bordet og caféen med noget man kunne kalde vrede men også alt muligt andet.

OOC: Du bestemmer om emnet fortsætter eller om vi stopper.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




... er tegn på regn ... - Millicent Empty
IndlægEmne: Sv: ... er tegn på regn ... - Millicent   ... er tegn på regn ... - Millicent Icon_minitimeSøn Jun 24, 2012 10:08 pm

Millicent rystede på hovedet med en opgivende mine.
Jo, at det var sandheden han gav hende betvivlede hun som sådan ikke, ønske ville hun bare ,at den ikke blev udtalt på hæbraisk ( hvis det iøvrigt var et selvstændigt sprog,men det mente hun da).Han snerrede af hende...snerrede !
" Men Stephen ...du ..." hun blev afbrudt , da han forsatte,sin lille anklagende strøm af ord.Ord der var helt på afveje,efter hendes mening." HVIS jeg gad og forstå?! Seriøst ,jeg vil da gerne forstå hvad du siger,men man skal jo nærmest være Sigmund Freud for at tolke dine ord" vrissede hun overrasket og såret tilbage.
Selv om det gik helt a helvedes til med deres snak, var hun desværre ikke forberedt på hans pludselige exit.
Hun ville enda have kunne indhentet ham på få sekunder, hvis altsår ikke han lige havde givet hende et mental lussing, med et kærligheds erklæring.
Millicent sad...lamslået tilbage og så efter ham.
Hvordan....hvad fablede han om? At elske?
Var han dybt sarkastisk eller forsøgte han sige at han faktisk havde nogle seriøse følelser omkring hende?
Men....han brugte sætningen som et angreb, gjore han ikke?
Eller var hendes utrænet dating gen så meget ude af kurs,så det slet ikke kunne holde styr på noget mere?
Regnen væltede stadig ned udenfor, og Millicent havde grebet sin taske og sat efter ham.
Hell no, om han skulle slippe af sted med dette.Den lille møgunge.
Hun stod og spejdede efter ham, uden for Caféen og et pænt stykke derfra kunne hun ane omridset af ham...
Hun satte i løb.efter ham, ivrig for at bremse hans afhang og hun forsøgte at råbe ham op ..
" Stephen....vent...vent lige !' råbte hun igennem den drivvåde mængde af mennesker der alle hastede afsted.Hendes stemme lød...bedende og lidt desperat.

OOC: Oh...Vi forsætter ...vi forsætter du ; )
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




... er tegn på regn ... - Millicent Empty
IndlægEmne: Sv: ... er tegn på regn ... - Millicent   ... er tegn på regn ... - Millicent Icon_minitimeSøn Jun 24, 2012 10:24 pm

Det var i bogstavligste forstand som at få en spand iskold vand ned i hoved. Knap nok var Stephen kommet ud af døren, før vandet væltet ned over ham og gjorde ham driv våd, fra top til tå. Vreden kunne næsten ses i damp der steg op fra ham, mens han som en mindre elefant trampede igennem regnen. Et eller andet sted håbede han at hun ville komme løbende, men det ville ødelægge hele setuppet med regn og vrede så det ville passe ham fint hvis hun blev siddende i tørvejr, dybt fornærmet. Held i uheld, Millicent kom løbende. Stephen kunne ikke komme udenom at han bare var en smugle glad, så han fik sig reddet i sikkerhed på det nærmeste fortov, hvor han så stoppede op og så pigen komme sjokkende igennem de små søer af vandpytter.
Som dug for den ikke eksisterende sol, var Stephens vrede forsvundet - hvis den nogensinde havde været der - og erstattet med en glæde som han ikke var meget for at indrømme. "Ja?" Han forsøgte lidt små forgæves at dække over sin glæde og var ret glad for regnen, da den forhåbentligt kunne smide en lille dæmper for det hele. Det kunne måske hjælpe til at manipulere med hans følelser, hans glæde. Hvor fra han havde fået den latterlige idé anede han ikke, men han udnyttede et hvert lille håb eller hvad man lystede at kalde det.
Imens Stephen stod og ventede på det ene eller anden fra Millicent, kunne han mærke hvor hurtigt og effektivt vandet trængte igennem hans tøj og helt ind til skindet, der efterhånden blev koldt, dog ikke mere koldt end det kunne udholdes for en stund.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




... er tegn på regn ... - Millicent Empty
IndlægEmne: Sv: ... er tegn på regn ... - Millicent   ... er tegn på regn ... - Millicent Icon_minitimeSøn Jun 24, 2012 11:23 pm

Hun så afstanden mellem dem blive kortere,men stadig var det kun synet af hans ryg der mødte hende.
" Stephen !" kaldte hun igen og ilede mod ham, imens hun totalt overså diverse store vandpytter og lod hånt om regnen der trængte igennem de få sommerlag af tøj.
Endelig ....endelig vendte han sig om.
Hun løb det sidste stykke frem til ham ,og stod dér næsten druknet og stakåndet foran ham .
" Undskyld...Stephen...j-jeg ener, vil du ikke godt lade vær med at gå fra mig? "
Hun kiggede op på ham.Damn...han slog hende jo ud af kurs ,spredte alle hendes samlede tanker for vinden, slene ved at kigge hende i øjnene.Og hvad mere vigtig var.Hun kunne jo lide fyren...rigtig meget, og det havde hun vel også vist klart og tydeligt.Måske var det en fejl? Ikke fordi hun havde fortrudt,men fordi det nu virkede til deres ' relation' havde svært ved at følge med og finde takten hér bagefter.
" Synes du ikke ...øhm..at vi burde prøve igen...forfra?"
Det var trods alt lidt af en afskeds replik han var suset ud af døren med.Så han ikke mindre vred ud nu?
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




... er tegn på regn ... - Millicent Empty
IndlægEmne: Sv: ... er tegn på regn ... - Millicent   ... er tegn på regn ... - Millicent Icon_minitimeSøn Jun 24, 2012 11:51 pm

Spørgsmålet der kom ud fra Millicent var noget Stephen måtte tænke lidt over, ikke hvad han skulle svare, men hvordan han skulle svare. Han kunne fortsætte i den hårde tone de havde startet ud med, at han kunne smelte som smør eller bare være normal. "Forfra på hvad?" Til sin egen overraskelse kunne han høre at hans stemme var næsten helt blid som om hun var noget der kunne gå i stykker hvis man snakkede for hårdt og helt galt var det vist ikke. Pludselig så Stephen sig selv ligge en arm omkring Millicents skuldre, hvorefter han trak hende med hen til det nærmeste busstoppested med tag, hvor de kunne stå i ly for regnen eller det havde været hensigten, men til trods for forsøget syntes regnen alligevel at komme ind, muligvis fordi åbningen vendte mod vindsiden.
Så snart de var kommet ind i skurret skubbede Stephen den drivvåde ind mod de mest tørre sted, før han selv placerede sig foran hende med regnen i ryggen. "Så fortæl mig hvordan du vil have det, helt præcist." Han kunne umuligt gætte sig frem til hvordan hun ville have det, så han måtte have hendes ord på det, uanset om det ikke lige passede i hans kram.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




... er tegn på regn ... - Millicent Empty
IndlægEmne: Sv: ... er tegn på regn ... - Millicent   ... er tegn på regn ... - Millicent Icon_minitimeMan Jun 25, 2012 1:27 am

Årh, thank God, han lød mindre kølig da han talte,hvilke var et held da hun ville have oplevet det som dødsstødet hvis han havde disset hende nu...og hér- midt i et mega regnvejr.
Hun blinkede nogle gange,da regnen blev ved at hobe sig op i hendes vipper og genere.
Hun tænkte at det måske lød en kende infantilt,men hun havde til vane at tale fra sit hjerte og så ingen grund til at ændre ved det.Ikke lige hér og nu da.
" Med ...samtalen..med os, d- det ....det var ikke sådan hér jeg håbede vi vild mødes og tale igen" bekendte hun og så ned på sine skosnuder.
Pokkers også, hvis han var strid nu, vidste hun ikke om hun kunne holde tårene tilbage.Der havde været sket så meget, så meget spændende og frygtindgydende de sidste dage og mødet med Stephen var sidste dråbe der fyldte bægeret op, hvis det viste sig at de blev uvenner.
Men hans arm lagde sig om hende, og tavst måtte hun mærke hvordan hendes krop godkendte det,accepterede ham.Hun fulgte med ,uden protest...uden at sige noget som helst- til han havde fået hende ind i læ ,i stoppestedets hjørne.
Men hans næste spørgsmål, var svært.Hvad hun ville - hvad hun ønskede?
Det var jo kæmpestort og om det var det rettet sted og tidspunkt til lige at...argh...egenlig ville hun bare tilbringe noget kvalitets tid med Stephen, og være tæt på ham,ik
" Jeg vil rigtig gerne have dig i mit liv...eh jeg mener..i min hverdag og jeg vil ikke ...jeg har ikke lyst til at skændes." hun samlede mod til sig og kom med en meget nøgen indrømmelse " Faktisk har jeg gået og håber på at du ville ringe" hun var ikke spor anklagende men mere en anelse sårbar at høre på.Det var nok tydeligt at dét at skule tale om og ligge sine personlige følelser frem for andre og sætte ord på, ikke var noget hun helt var tryg ved.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




... er tegn på regn ... - Millicent Empty
IndlægEmne: Sv: ... er tegn på regn ... - Millicent   ... er tegn på regn ... - Millicent Icon_minitimeMan Jun 25, 2012 2:33 am

Stephen så straks det perfekte snit til en lille joke, men i modsætning til Millicent der sikkert med glæde ville have presset den ind i samtalen, ignorerede han den og kom til sagens kerne, frem for at flyve rundt i de små atomer udenom. "Jeg mindes ikke at have fået dit nummer." Måtte han blankt erkende. Det var ikke lige det han havde først i tankerne og når han ærligt skulle indrømme det, var han heller ikke særlig god til mobil telefoner. Han var født i en tid hvor de ikke fandtes og selvom han ikke var så gammel igen, så var han alligevel gammel nok til at se hvordan mobilen var opstået og gammel nok til ikke at være særlig god til dem, selvom mange folk der var ældre end ham, havde en. I bund og grund havde Stephen ingen grund til ikke at være specielt god med en mobiltelefon, sådan var det bare.
Imens Stephens ryg blev mere og mere våd - hvis det var muligt - overvejede han det næste træk. Præcist som i et kortspil havde han nogle kort han kunne vælge at spille, problemet var bare hvilke. "Jeg vil gerne være en del af din hverdag og også lidt af din ikke hverdag." Han kunne kort sagt ikke lade være med at smide den ind, den var i følge ham helt oplagt. Et lille jeg-kunne-ikke-lade-være smil lå på hans læber, før han fortsatte. "... og jeg lover at jeg nok skal være mere positivt indstillet over for dine hverdags projekter, arbejde." Det var ligeså meget et løfte til sig selv om at være mere positiv som det var et løfte til Millicent.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





... er tegn på regn ... - Millicent Empty
IndlægEmne: Sv: ... er tegn på regn ... - Millicent   ... er tegn på regn ... - Millicent Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
... er tegn på regn ... - Millicent
Tilbage til toppen 
Side 1 af 34Gå til side : 1, 2, 3 ... 17 ... 34  Næste
 Lignende emner
-
» Here I Am ~ Millicent
» well hallo what are you doing here all by yourself? //millicent//
» what A dream... - Millicent
» a new girl //Millicent//
» No one knows the day, nor the night. - Millicent.

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Aterswell :: Aterswell (Den rige del af byen) :: Lystbådehavnen-
Gå til: